'LucasArts maakte SW: Battlefront 3-studio kapot' | Gamer.nl

'LucasArts maakte SW: Battlefront 3-studio kapot' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Free Radical werkte tu en 2006 en 2008 aan Star Wars: Battlefront 3, een ontwikkelproces dat volgens Doak goed verliep, totdat er een nieuw management kwam bij LucasArts. "We wi elden van een team dat pa ie had voor het maken van games naar psychopaten die een advocaat in de kamer wilde hebben", aldus Doak.

Free Radical kreeg enkel betaald na het behalen van mijlpalen in de ontwikkeling, zoals graphics van een bepaald niveau. Volgens de audio director van Free Radical, Graeme Norgate, vond LucasArts altijd wel een reden om een mijlpaal niet goed te keuren. Norgate zegt: "Ze hadden ons al zes maanden niet betaald en ze weigerden een mijlpaal goed te keuren, dus we ploeterden maar voort totdat het geld opraakte."

Doak moest gesprekken voeren met "psychopaten die ons kapot wilden maken" en tegelijkertijd de moraal van zijn team van ontwikkelaars hoog houden. "Hen helpen met het behalen van mijlpalen die uiteindelijk tot hun falen zouden leiden was het meest deprimerende en nutteloze wat ik ook gedaan heb. Mijn ooit zo geliefde baan was in een nachtmerrie veranderd", aldus Doak. 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou