Fansite LucasGames had een interview met Simon Jeffrey, president, en Tom Sarris, PR Manager, van LucasArts. Sinds Simon Jeffrey immers de touwtjes in handen heeft bij dit bedrijf lijkt het allemaal eindelijk weer de goede kant op te gaan. In de periode 1998-2001 is er door LucasArts immers niet veel op markt gebracht wat deed terugdenken aan de kwaliteit die we in de gloriejaren van dit bedrijf gewend waren.

Simon wist onder andere te vertellen dat er naast Full Throttle nog een reeks andere reeksen van LucasArts terug ten tonele zullen verschijnen in de komende jaren. Aan een aantal van deze games wordt inmiddels al gewerkt en tegen het eind van dit jaar zullen we meer te horen krijgen:LFN: What was the deciding factor on choosing to create a sequel to Full Throttle as opposed to another original series?

Simon: Well, we are doing other original series stuff as well. So what we are announcing now at the show is only part of what we are really doing. In the next few months we are going to be announcing more stuff especially towards the later part of the year. Full Throttle is something that a lot of people internally wanted to build. Sean Clark in particular was excited to do a new Full throttle game. And it is something that fans have been asking for. Also, I think it's a good franchise to try and help evolve adventure gaming, because the traditional point-and-click graphic adventure game is struggling in the market place. Something like Full Throttle can be a blend of adventure and action is really a nice way for us to try to experiment and move things forward.Vroeger, in de tijd zonder 3D engines, zagen spellen er heel anders uit. Zal deze klassieker ooit nog een remake krijgen?

Zal het dus eindelijk een vervolg op Outlaws worden? Kunnen we ons aan een vijfde Monkey Island verwachten, of zullen de tentakels terugkeren in een 3D-jasje? Of zal die goede oude Zak Mc.Kracken eindelijk eens een sequel krijgen?

LucasArts streeft er naar meer en meer niet Star-Wars related games uit te brengen. Zo is men bezig met Gladius, een spel in de Romeinse tijd, maar ook met een heuse flight-sim ontwikkeld door de mensen achter X-Wing en Star Trek: Bridge Commander. En natuurlijk staat ons Full Throttle 2 te wachten, iets waar adventurefans alvast met veel plezier naar uitkijken, ookal zal er een actie-gedeelte in het spel zitten. Lees het hele interview hier.