Takeuchi hing meteen een heel verhaal op over hoe men per game de verschillende platformen en markten evalueert en zo bepaalt wat men waarvoor uit gaat brengen. In die zin zijn zowel Dead Rising als Lost Planet specifiek voor de markt en gebruikersgroep van de Xbox 360 ontwikkeld. Dat de Xbox 360 in Japan niet populair is en het daar slecht doet, schaadt deze strategie niet volgens hem. Capcom is een bedrijf dat naar de wereldwijde markt kijkt en het ook in Amerika en Europa erg goed wil doen. Volgens Takeuchi is niet de slechte performance van de 360 in Japan het probleem, maar meer de geslotenheid van Japanse ontwikkelaars die zich teveel op hun eigen markt concentreren.
Mooi gezegd allemaal en er zal ongetwijfeld een kern van waarheid achter schuil gaan. Toch zal het ons niet verbazen wanneer beide games, of in ieder geval één van de twee, ooit nog zijn weg naar de PS3 zal vinden. We herinneren ons immers de zogenaamde exclusiviteit van Resident Evil 4 voor de GameCube maar al te goed. Datzelfde gold trouwens ook voor Killer 7 en Viewtiful Joe. Een uitgever gaat uiteindelijk altijd daar waar het geld te halen valt en dat zal ook opgaan voor de PS3, zodra dat een succes geworden is.