Takeuchi hing meteen een heel verhaal op over hoe men per game de verschillende platformen en markten evalueert en zo bepaalt wat men waarvoor uit gaat brengen. In die zin zijn zowel Dead Rising als Lost Planet specifiek voor de markt en gebruikersgroep van de Xbox 360 ontwikkeld. Dat de Xbox 360 in Japan niet populair is en het daar slecht doet, schaadt deze strategie niet volgens hem. Capcom is een bedrijf dat naar de wereldwijde markt kijkt en het ook in Amerika en Europa erg goed wil doen. Volgens Takeuchi is niet de slechte performance van de 360 in Japan het probleem, maar meer de geslotenheid van Japanse ontwikkelaars die zich teveel op hun eigen markt concentreren.
Mooi gezegd allemaal en er zal ongetwijfeld een kern van waarheid achter schuil gaan. Toch zal het ons niet verbazen wanneer beide games, of in ieder geval één van de twee, ooit nog zijn weg naar de PS3 zal vinden. We herinneren ons immers de zogenaamde exclusiviteit van Resident Evil 4 voor de GameCube maar al te goed. Datzelfde gold trouwens ook voor Killer 7 en Viewtiful Joe. Een uitgever gaat uiteindelijk altijd daar waar het geld te halen valt en dat zal ook opgaan voor de PS3, zodra dat een succes geworden is.
Reacties op: Lost Planet en Dead Rising zijn echt Xbox 360-exclusief
Basskinnyhead
On-topic: waarom maakt het uit of het exclusief is of niet. de game gaat er niet op vooruit of achteruit
Ronn
EnzymeX
Gielz
AmmuNation
Man als er iets blijft is het geen overwinning hoor. Zo kunnen we wel zeggen dat elke exclusieve game die exclusief blijft een overwinning is… Maar dat is niet zo want het was blijkbaar nooit aan de orde.
[CyW]-=BigBear=-
Ik moet altijd een beetje lachen als ik zoiets lees, nogal onzin namelijk..
"Takeuchi hing meteen een heel verhaal op over hoe men per game de verschillende platformen en markten evalueert en zo bepaalt wat men waarvoor uit gaat brengen. In die zin zijn zowel Dead Rising als Lost Planet specifiek voor de markt en gebruikersgroep van de Xbox 360 ontwikkeld."
Kijk, dat geloof ik dan wel.. Je maakt games voor een bepaalde doelgroep, en wij Westerlingen/Xbox 360 gamers houden nu eenmaal van dit soort aktie/schiet games, dus passen ze prima op de (Westerse) Xbox 360..
"Volgens Takeuchi is niet de slechte performance van de 360 in Japan het probleem, maar meer de geslotenheid van Japanse ontwikkelaars die zich teveel op hun eigen markt concentreren."
Niet alleen de ontwikkelaars dus, maar ook de Japanse gamers zijn nog steeds erg op hun 'eigen' gericht.. Als het om electronische spullen en games gaat kopen ze alleen maar spul van eigen Japanse bodem.. Dit is dus niet alleen een probleem voor MS met de Xbox, maar b.v. Philips verkoopt ook relatief weinig spul in Japan, om maar wat te noemen..
DEVILSEYE
radic
Ronn
Hoezo is dat onzin dan? Men geeft gewoon aan dat men de games volledig geoptimaliseerd heeft naar de mogelijkheden van de hardware van de X360. Zo kan men zoveel mogelijk uit die specifieke hardware halen. Dit in tegenstelling tot de meeste multiplatform games die geen enkel platform maximaal uitbuiten. Men geeft dan ook niets voor niets aan dat men multiplatform heeft vermeden, omdat dit de algehele kwaliteit van de games niet ten goede zou komen.
DEVILSEYE
DEVILSEYE
Crazyforyou
[CyW]-=BigBear=-
Met wat aanpassingen (i.v.m. de andere hardware en software structuur) draaien deze games ook op de PS3, en dan zien ze er nagenoeg hetzelfde uit..
En dat alles eruit halen vind ik ook altijd een beetje overdreven.. Met PC games zouden ze er volgens die theorie nooit alles uit kunnen halen omdat je daar ook met tig verschillende hardware setups etc rekening moet houden.. Maar toch zien PC games er vaak nog veel mooier uit dan welke super geoptimaliseerde consolegame dan ook, dat zegt genoeg..
Ronn
[CyW]-=BigBear=-
Maargoed, de bron van dat bericht is niet echt 100% betrouwbaar volgens mij..
yz-racer
Tot die tijd vermaak ik me wel ff met ninety nine nights
Ronn
chizzle
Als je blij bent met je nex-gen console is het toch goed!
Kap toch een keer met dat kinderachtige gezeur.
jantjegoestobollywood
Wat je dus ziet is de opkomst van Managed talen ook in de game wereld. Iets wat platform onafhankelijk kan (java bijvoorbeeld) met het opofferen van wat snelheid. De hardware is zo snel aan het worden dat dit steeds minder uit gaat maken maar de snelheid van ontwikkelen (Zeker van multiplatform titles maar ook voor geleverde apis) sneller is waardoor de kosten omlaag gaan.
XNA is bijvoorbeeld zo'n tool. Die is managed en daarom kan een XNA titel zonder veel problemen zowel op een 360 als een PC draaien. Het gaat tenkoste van een beetje kracht maar de winst die je hebt met een korter ontwikkel process is gewoon hoger.
Verder zien PC games er echt weer niet zoveel mooier uit hoor ziet er zeker mooi uit maar goed smaken verschillen denk ik.
PanzerGeneral