Little Cities is een citybuilder in vr

Little Cities is een citybuilder in vr

Onlangs is de virtualrealitygame Little Cities aangekondigd, een citybuilder die in vr gespeeld wordt.

De Oculus Quest-game, die ontwikkeld wordt door het Britse Purple Yonder Games, laat spelers zelf hun eigen steden bouwen - vergelijkbaar met spellen als SimCity en Cities: Skylines. 

Het unieke aspect aan de game is dat dit allemaal in virtual reality gebeurt. Met de Touch-controllers kunnen spelers op natuurlijke wijze wegen aanleggen en verschillende zones bepalen.

Het spel wordt op twee manieren speelbaar: de meer traditionele ervaring is zittend, maar het is ook mogelijk om de 'kaart' over heel de kamer te verspreiden en zo als een gigantisch wezen door de stad te lopen.

Little Cities moet in de lente van volgend jaar op Oculus Quest en Quest 2 uitkomen.

Watch on YouTube

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Helemaal top voor de gigantische VR markt. Niet alleen "Merk" exclusieve games, maar daar bovenop nog eens "Type" exclusieve games binnen een gesloten standaard. Daar zit je dan met je premium apperatuur. Wat is Facebook toch een fantastisch bedrijf.

0
test

@domineur Ik begrijp niet wat je bedoelt. De game wordt niet eens uitgegeven door Facebook oid.

0
test

@Aldodilly Facebook is eigenaar van Oculus. Vandaar Domineur zijn kritiek. Of Facebook inhoudelijk wat doet met de bedrijven die ze kopen weet ik niet, kan ook alleen bestuurlijk zijn of als investering. Maar over het algemeen is het gemakkelijker om kritiek te hebben op een groot bedrijf waar iedereen wel eens boos op is en toch de producten van gebruikt.

0

@domineur Ik neem aan dat je hiermee doelt op de exclusiviteit van de eigen Oculus titels die niet speelbaar zouden zijn op een HTC Vive of Valve index . Volgens mij kun je die vaak wel draaien via de app Viveport ofzo, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd. Voor de rest doet Facebook eigenlijk niks anders dan Nintendo, playstation en xbox doen. Nintendo brengt zijn exclusives zoals super Mario ook niet naar de xbox series x. Wat type exclusiviteit betreft zijn er een paar games die wel naar quest 2 komen en niet naar quest 1. Maar sony brengt ook niet alle PS5 spellen uit op de PS4. Dit spel komt volgens het artikel zowel naar quest 1 als quest 2. Zou alleen wel jammer zijn als die niet naar de Rift komt maar dat weet ik verder niet of dat wel of niet zo is. Feitelijk us de Rift uitgefaseerd en wordt die niet meer gemaakt. Kan me daarom voorstellen dat ze nieuwe titels er niet meer op uitbrengen, maar het is afwachten of dat ook echt zo is.

0

@lightyears Je zit hier in een markt die zich nog moet bewijzen. Waar veel studio's niet hun brood aan durven verdienen. omdat er een te kleine afzetmarkt is. Je moet juist in die beginfase van deze nieuwe vorm van entertainment de krachten bundelen vind ik, anders blijven we Unity sandbox spellen spelen, in plaats van titels zoals Half-life Alyx. Er zijn gewoon te weinig gebruikers om het momenteel rendabel te maken voor grote games studios om een titel vanaf de grond af aan op te bouwen voor VR, zeker niet in een gesloten systeem zoals de Oculus store. (Geen ondersteuning voor de Vives, Index, Windows Mixed Reality headsets)

0

Ik kan helaas niet meer inhoudelijk reageren ivm de overactieve spam filter van gamer. SteamVR = openstandaard, die zelfs beschikbaar is op de Epic Games winkel. Zoals bij het spel tetris effect. Werkt op alle premium hardware. Oculus duwt alles achter een betaalmuur. Zie verhaal over de ondersteuning van Half-life alyx en Resident Evil 4 VR.

0

@domineur ik snap jouw opmerkingen niet. Half life alyx is helemaal niet van oculus/Facebook en wordt ook niet eens verkocht in de oculus shop. Is van valve en wordt verkocht via steam. Dus ik snap niet hoe die achter de betaalde muur van oculus kan zitten

0

@lightyears Valve gaf Oculus gebruikers de mogelijkheid om half life alyx te spelen, zonder hardware support van Oculus, reverse engineered. Andersom geeft Oculus geen krimp in het ondersteunen van hardware van derden. Valve had ook de Oculus route kunnen bevaren bij hun titels en die gebruikers verplichten een tweede headset aan te schaffen voor alle releases op Steam(VR). Oculus splijt zo de hele kleine VR markt in tweeen door de instapkosten nog hoger te maken door het forceren van het kopen van een tweede headset. Voor gamer.nl: Trema's triggeren de spam filter.

0

Aanbevolen voor jou