No One Lives Forever was een game die menig gamer geboeid heeft. Gameplay, geluid en multiplayer waren zaken die developer Monolith goed voor elkaar had. Naast deze 3 aspecten waren ook de graphics van sublieme kwaliteit.

Deze graphics werden (of worden..) op je beeldscherm getoverd door de LithTech engine (ook wel: LithTech Development System). Nog niet zo lang geleden heeft de engine versie 3 bereikt, VoodooExtreme had een praatje met Dan White over de verschillen tussen versie 2 en 3. There are significant differences in the current version of the LithTech Development System (LTDS). LTDS Version 3.0 includes new tools and features, from the new Render Styles editor for models to a new physics framework and architecture. There are also new features to the networking/multiplayer features of the system. This is by far the strongest version of the LithTech Development System to be introduced. We feel it will allow game developers to do even more with game design, content creation and implementation with a wide range of genres and platforms.Naast veel info over LTDS ontving VoodooExtreme ook wat nieuwe screenshots, met daarop wat voorbeelden van wat de engine aan kan. En ik moet zeggen, het ziet er schitterend uit.