"Zijn er geen statistieken verkrijgbaar nu die aantonen dat 55 procent van alle gamers nu al vrouwelijk zijn?", aldus Carr. "Ik denk dat handhelds en dingen als de Nintendo DS heel toegankelijk zijn en vrouwen worden daardoor tegenwoordig eerder naar deze markt getrokken. In ieder geval snaller dan in onze tijd, toen je een console of de Amiga, een PC, had."

Carr denkt dat deze verandering binnen de doelgroep ook gereflecteerd gaat worden in de werknemers van de industrie. "Als we kijken naar sollicitaties die we krijgen van ontwikkelaars hebben we eindelijk de diversiteit die we willen wanneer we een creatief team samenstellen. Ik wil niet in een studio vol met kerels zitten, ik wil deel uitmaken van een divers team. Ik wil niet dat kerels alleen games voor kerels maken. Ik wil dat kerels en vrouwen spellen maken voor kerels en vrouwen. Dat moet je uitstralen in je team en dat begint nu langzaam. Ik denk dat over vijf tot tien jaar het gelijk op zal gaan."