Nieuws
Like A Dragon: Ishin

Like a Dragon: Ishin komt in het Westen uit dankzij Ghost of Tsushima

'We zagen hoe goed Ghost of Tsushima het deed'

Geschreven door Michel Musters op
Like a Dragon: Ishin komt mede in het Westen uit dankzij de release van Sony's Ghost of Tsushima.

Dat laat producent Masayoshi Yokoyama weten. "We zagen hoe goed Ghost of Tsushima het deed en hoe dit een erg Japanse setting was die gemaakt werd door Amerikanen. Dat gaf ons de zekerheid dat Ishin het ook goed in Amerika zou kunnen doen."

Een oudere versie van Like A Dragon: Ishin verscheen in 2014 al in Japan onder de naam Ryu Ga Gotoku Ishin. De game kwam nooit in het Westen uit, al gaat deze remake daar dus verandering in brengen.

Like A Dragon: Ishin is wereldwijd vanaf 21 februari 2023 beschikbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Steam en Microsoft Store. Er werden deze week nog twee andere Yakuza-games onthuld. De game die voorheen bekendstond als Yakuza 8 gaat Like a Dragon 8 heten, en er komt ook een spin-off genaamd Like a Dragon Gaiden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Tokyo Game Show-trailer van Forspoken uitgebracht Intel bespreekt overclocking op Arc A770-videokaart
31

Reacties op: Like a Dragon: Ishin komt in het Westen uit dankzij Ghost of Tsushima

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 17 september 2022 11:44
    Allemaal leuk en aardig maar toch steekt het mij want way of the samurai en Sword of the samurai waren jaren terug ook een dik succes in het westen. Dus waarom toen niet deze game naar het westen brengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 september 2022 12:05
    @coola ja en wat dacht je van Elden ring, sekiro, ninja gaiden, hun eigen yakuza games. Zijn genoeg Japans geinnspireerde games die een succes hadden in het westen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TiRamySu

    • 17 september 2022 12:58
    @hulstpower inderdaad!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 17 september 2022 12:19
    Dank je wel Ghost of Tsushima. Het is natuurlijk ook een meester werk en snap wel dat je nu meer Samurai georienteerde games naar het Westen ziet komen door dit succes. Je zag van de week op de verschillende show cases meerdere samurai games verschijnen wat ik erg positief vindt. In het westen zijn we nog neit echt verwend met games in historische settings in Azie. Dus blij dat Ghost dat blik aan games heeft open getrokken, nu krijgen wij ten minste Ishin, kan niet wachten tot het februari is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 september 2022 13:45
    @Lavalera heb je ooit van ninja gaiden serie gehoord, deze serie gaat terug naar nes. Ghost of tusima is een geweldige game speel nu de directors cut. Maar er waren zat games die Japans ninja of samurai waren die lang voor ghost of tusima uit waren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 17 september 2022 14:10
    @hulstpower ik snap even niet zo goed wat je hier mee wil zeggen. Wat heeft een oude serie te maken met het recente succes van Ghost? Omdat Ghost recent zo'n groot succes was met hoge verkopen en veel game of the year awards zijn er verschillende nieuwe Samurai games in de maak mede door het succes van die game. Dat heeft imo niets te maken met Samurai games uit het verleden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 17 september 2022 14:16
    @Lavalera

    Mja. Het blijft imho een bullshit opmerking van Masayoshi Yokoyama. Want bijvoorbeeld Way of the samurai ( 2002 ) was meer dan een dik succes in zowel de US als EU. Dus ook in 2014 had deze game naar het westen gebracht kunnen worden want de verkopen zouden toen ook dik zijn geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 17 september 2022 14:24
    @coola dan kan ik ook zeggen in de jaren 80 was pong populair laat ik nu een pong spel uitbrengen dat wordt vast ook populair. Omdat iets lang geleden succesvol is geweest wil niet zeggen dat dat nu nog zo is. Ik snap maar al te goed dat er in 2014 getwijfeld werd if dit wel aan zou slaan. Nu blijkt door het succes van Ghost ook inde huidge game markt dit soort spellen te werken en daardoor zie je nu spellen als ishin rise of ronin etc. Heel logisch dus die opmerking

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 17 september 2022 14:31
    @Lavalera

    Mja als je na gaat dat ( ondanks de critici het minder vonden maar nog steeds dik verkocht ). Deel vier van way of the samurai uit 2012 stamt. Hadden ze deze game ook in 2014 uitkunnen brengen in het westen. Want no way dat in die 2 jaar samurai niet meer in trek waren.

    Begrijp mij niet verkeerd ik ben blij dat de game alsnog naar het westen komt en ghost of thusima is een geweldige game. Maar GoT de eer geven dat samurai games eindelijk populair zijn in het westen vind ik te ver gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 september 2022 15:04
    @coola nou coola we zijn het een keer met elkaar eens, wat was die ninja game ook alweer die groot was vroeger op ps tencu ofzo. Was ook altijd dik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 17 september 2022 19:40
    @hulstpower Tenchu, was idd een vette serie. Maar ook wel een niche game hoor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 september 2022 22:13
    @Messtranor hey ik kende echt veel games die dat speelde toen, maar gaming was toen zo wie zo kleiner. In mijn geheugen was het niet niche maar misschien heb je gelijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 18 september 2022 00:23
    @hulstpower Vergis je niet in het aantal gamers die eigenlijk alleen maar fifa en call of duty spelen. En daar is helemaal niets mis mee hoor. Maar dat soort mensen speelt geen Tenchu, of Sekiro of iets dergelijks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 september 2022 01:32
    @Messtranor nee klopt die mensen kopen ook geen ex op een ps of xbox. Maar ik weet ghost is een succes geweest en dat ontken ik niet, maar het genre is altijd onder echte gamers altijd wel populair geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 17 september 2022 15:13
    @coola ik heb dat spel op moeten zoeken want ik heb er werkelijk waar nog nooit van gehoord. Om te stellen dat een spel met 58 metacritic zonder awards een reden is om een soel in 2014 uit te brengen raakt dus kant nog wal. Ghost of Tsushima heeft volgens mij rond de 10 miljoen verkocht meedere game of the year awards en hoge metacritic, natuurlijk leidt dat wel tot meedere games gebaseerd op dat type spel. Net zoals je nu meer souls like ziet door het succes van elden ring

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 17 september 2022 15:46
    @Lavalera

    Je hoort ook niemand roepen het is dankzij Assassin's Creed dat games met een historische setting hot zijn. Omdat dat namelijk net zo'n bullshit comment is als dankzij ghost of thusima zijn samurai hot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 17 september 2022 19:39
    @coola Nou nou, way of the samurai was een prima game, maar het staat natuurlijk totaal niet in verhouding met de sales van Ghost of Tsushima. Dat is echt een wereldhit, terwijl er toch zat mensen zijn die way of the samurai helemaal niet kennen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 september 2022 15:03
    @Lavalera omdat elke generatie gewoon een aantal games komen die Japanse setting hebben zoals, sekiro die was er voor ghost, dus volgens jou logica zouden we dus ghost te danken hebben aan het succes van sekiro. Nee er is elke generatie wel een aantal dikke Japanse setting. Afgelopen generatie sekiro, ghost, nioh, 360 tijd hadden we ninja gaiden onder andere en zo heb je elke generatie wel een aantal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 17 september 2022 15:19
    @hulstpower Dat je hier een game in een Japanse setting hebt wil niet zeggen dat we er mee verwend zijn. Je ziet nu de bal gaan rollen door het succes van Ghost. Net zoals je open wereld spellen zag komen door het succes van gta, the witcher en rdr 2 en net zoals je nu meer spellen gebaseerd ziet worden op het succes van Elden Ring. En door het succes van Ghost zie je nu steeds meer Samurai spellen, dat is wat ik bedoel en dat heeft nieys te maken met ninja Gaiden of weer ik veel wat voor spellen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 september 2022 15:28
    @Lavalera en weer ben ik het niet met je eens, de spelen die zoals elden ring die je nu ziet komen van team ninja waren al jaren in ontwikkeling ver voordat ze elden ring toonde. Wat ik wel zeg is dat door succes van from software en team ninja games moeilijke games een breeder publiek heeft. En dat met gta heb je gelijk in maar elke generatie hebben we wel wat ninja/samoerai games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.