Nieuws
Resident Evil

Lid productie Resident Evil-film gestorven door wonden op set

Ricardo Corenlius was 34 jaar 

Geschreven door Michel Musters op

Ricardo Cornelius, een lid van het productieteam achter de nieuwe Resident Evil-film The Final Chapter, is overleden naar aanleiding van verwondingen opgelopen op de filmset.

Volgens Entertainment Weekly stierf Cornelius op 3 december na een ongeluk op de set in Kaapstad, Afrika. Er werd op dat moment niet gefilmd, het ging om voorbereidingen op het gebied van veiligheid. Cornelius zou een Hummer aan het draaien zijn op een draaitafel en zou tussen de wagen en de muur vast komen te zitten.


Het filmen werd op 9 december afgerond. Het is niet de eerste keer dat er een ongeluk gebeurde op de filmset van Resident Evil: The Final Chapter. Olivia Jackson, de stuntvrouw van hoofdactrice Milla Jovovich, hield eerder dit jaar serieuze verwondingen over aan het filmen van een actiescene. Jackson was tijdelijk in coma en heeft er uiteindelijk onder andere een verlamde arm aan overgehouden die geamputeerd moet worden.

De film moet vanaf januari 2017 in de bioscopen draaien.

Bron: Entertainment Weekly

Dit artikel delen:

Lees meer

Knights of Pen & Paper 2 Speciale Pokken Tournament-controller komt naar het westen
21

Reacties op: Lid productie Resident Evil-film gestorven door wonden op set

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Apetjoek

    • 26 december 2015 12:12
    Een Hummer aan het draaien zijn op een draaitafel? Ik begrijp er weinig van.

    Off-topic: het wel en wee van acteurs in een film gebaseerd op een game is denk ik wel het minst gamegerelateerde nieuws dat ik hier gelezen heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Red Dead Demon

    • 26 december 2015 12:45
    Een Hummer, je snapt vast wel dat het een auto is , op een draaitafel voor een groen scherm. Voor de neppe auto scènes.
    Do you capiche?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 26 december 2015 12:46
    Ik ben ook verbaast wat bedoelt wordt met een Hummer op een draaitafel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • PvZ-gw_player

    • 26 december 2015 21:07
    ik had ergens gelezen dat de hummer ergens vanaf viel op hem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vermillion

    • 26 december 2015 21:40
    Deze film is echt vervloekt. Sowieso vind ik het bagger films die de naam van resident evil alleen maar beschadigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 26 december 2015 23:48
    Ik weet dat het bagger films zijn, daar ben ik het ook helemaal mee eens. En toch….is deze serie een "guilty pleasure" van mij. Ik heb ze allemaal gezien, en zal deze ook zeker weer gaan kijken. Op de een of andere manier haal ik toch een hoop plezier uit hoe slecht ze zijn. Maar ik ga er zeker niet in de bioscoop naartoe hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vermillion

    • 27 december 2015 09:14
    @darkmanwls Ik vond dan de eerste 2 delen nog wel redelijk. Maar daarna werd het echt steeds slechter. Ik heb ze ook allemaal gezien. Vooral die retribution vond ik vreselijk slecht. Iemand zei het ooit heel goed, deze films zijn gewoon 'Look at my wife act and do stunts' Paul WS anderson kan veel beter als je kijkt naar Event Horizon en Alien vs Predator. Dat vond ik persoonlijk erg vernakelijke films

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 28 december 2015 00:06
    @Vermillion Ik weet het, zoals ik al zei, ze zijn bar slecht. Maar ik kan op de een of andere manier toch ook genieten van een bar slechte film. Overigens hebben de films -zoals een aantal anderen al zeiden- behalve zombies en een aantal characters echt helemaal NIETS meer met resident evil te maken. Maar goed dat doen de games sinds deel 5 ook niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 27 december 2015 02:10
    Milla Jovovich blijft gewoon lekker om naar te kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Red Dead Demon

    • 27 december 2015 12:21
    @ShadowX
    Dé rede om de films te kijken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 27 december 2015 12:28
    @Red Dead Demon

    Inderdaad :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vermillion

    • 27 december 2015 17:57
    @ShadowX Paul WS Anderson geniet….maarja, Luc Besson heeft dr ook al gehad man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Crazydave87

    • 27 december 2015 10:00
    Toch hoor je het wel vaker dat er mensen omkomen of zwaar gewond raken op film sets "

    Star Wars Episode VIII (2017). In September 2015, Mark Hamill slipped while climbing Skellig Michael, but was safely caught by a guide from the Irish Office of Public Works

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 27 december 2015 19:51
    @Vermillion

    Ik heb het over kijken niet over nemen :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vermillion

    • 27 december 2015 21:56
    @ShadowX
    Haha, ik snap je wel maar als ik kijk wil ik meer! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 28 december 2015 00:51
    @Vermillion

    Hehehehe ik kan dat goed begrijpen, moet zeggen tis een lekker wijf en zou der zo doen :D.

    Wat de films betreft het is vermaak en vind het geweldig om Milla in actie te zien, ben dus benieuwd naar het volgende deel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vermillion

    • 28 december 2015 03:48
    @ShadowX
    Ja man, ik ben het met je eens. Het gaat haar denk ik in ieder geval niet om het uiterlijk. Die Luc Besson was veel te oud en lelijk voor dr ouwe. Hij had zn vrouw waar ie al sinds dr 16e mee ging direct verlaten voor Milla toen ie the Fifth Element ging filmen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 28 december 2015 11:04
    @Vermillion

    Fifth Element, geweldig die film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 28 december 2015 11:32
    @ShadowX Multipass!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 28 december 2015 12:33
    @darkmanwls

    Korben Dallas: What's your name?
    Leeloo: Leeloo Minai Lekarariba-Laminai-Tchai Ekbat De Sebat.
    Korben Dallas: Good. That… that whole thing's your name, huh? Do you have, uh… a shorter name?
    Leeloo: Leeloo.

    Zo droog :D.