De Australische ontwikkelaar Torus heeft een water engine gemaakt die werkelijk verbazingwekkende plaatjes opleveren. De engine kan onder andere perfect eb en vloed simuleren, het water laten golven, reflecteren, opspatten, watervallen en mist. De engine wordt gebruikt voor een Kayak spel met de naam Extreme Kayakking, en het mag duidelijk dat je met een sport als deze veel water moet renderen. Australian developer Torus Games has created a new technology that simulates the physics and appearance of white water rivers - X-Stream. Not only does X-Stream recreate the physical flows, ebbs and eddies of a river, it also boasts underwater refraction, surface reflection, realistic waterfalls and mist. X-Stream's first commercial application is Tao Berman's Extreme Kayaking, a white water racing game based on premiere extreme kayaker Tao Berman.

Maar je voelde natuurlijk al nattigheid (Woehahaha) want deze game zal waarschijnlijk het daglicht niet zien voor 2004. Meer dan 2 jaar zal er nog gewerkt moeten worden aan deze prachtige Kayak game. Of zullen de makers gewoon wachten tot er computers gemaakt zijn die dit in real time kunnen renderen?