Let op je eigen schaduw in Doom III multiplayer | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

GameSpot heeft een kort, twee pagina's tellend interview met Tim Willits van ID software online gezet waarin een aantal vragen worden gesteld over een van de meest verwachte games van het jaar: Doom III. Het interview gaat opvallend genoeg niet alleen in op de singleplayermode, ook de multiplayer komt even ter sprake. Het ziet er dus naar uit deze toch in het eindproduct te vinden zal zijn, in tegenstelling tot wat eerder beweerd werd. In multiplayer draait het echter niet om actie en reflexen maar om intense spanning die we ook tegen kwamen in bijvoorbeeld Aliens vs. Predator in multiplayer. Doordat Doom III real-time schaduwen gebruikt zullen deze ook in multiplayer hun uitwerking hebben op de gameplay:There is nothing more visceral than competing against another human player, particularly in a first-person game. However, this experience is going to be very different from something like Quake III Arena. Doom III multiplayer is incredibly intense, and the light and shadows play a much bigger role in the gameplay. Never before in a multiplayer game have players had to worry about their shadow and whether or not it has revealed their position, or been able to shoot out lights so they can hide in the darkne . This alone adds a level of reality, depth, and atmosphere that is again going to redefine expectations about how a multiplayer game should look and feel. Verder gaat het interview in op hoe revolutionair Doom III wel niet zal zijn en wat het meest memorabele moment in het spel is. Ook heeft men bij GameSpot één enkel nieuw screenshot weten los te peuteren dat ook hierboven te bezichtigen is. Lees de rest van het interview hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou