Nieuws
League of Legends

League of Legends-spelers verbannen voor verklappen Avengers: Endgame

Maatregel zorgt voor discussie

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
League of Legends-spelers die de gebeurtenissen in Avengers: Endgame verklappen, kunnen gestraft worden met een verbanning van drie dagen. De maatregel zorgt ook voor veel discussie.

Vorige week debuteerde Avengers: Endgame in de bioscopen. De superheldenfilm van Marvel Studios heeft maar liefst 1,2 miljard dollar opgeleverd in het eerste weekend en ligt op schema om Avatar te passeren als best verdienende film ooit. Veel spelers die Endgame nog niet hebben gezien zijn nu echter slachtoffer geworden van mensen die de film verklappen door middel van de chatfunctie in games.

League of Legends heeft besloten om in te grijpen tegen de mensen die de gebeurtenissen in Avengers: Endgame verklappen aan andere spelers in het spel. Reddit-gebruiker Laptop-Guy plaatste een afbeelding van zijn mailcontact met de spelersondersteuning van League of Legends, waarin te zien is dat hij drie dagen is verbannen uit het spel voor het praten over Endgame. Het verklappen van de film wordt omschreven als "niet cool" en "verstorend gedrag". In hetzelfde bericht bevestigen ook andere spelers dat ze zijn verbannen om dezelfde reden.

Waar spelers van veel games vragen om straffen voor mensen die Avengers: Endgame met opzet verklappen, zorgt de maatregel in League of Legends ook voor veel discussie. De vraag is nu namelijk of het verklappen van elke film of serie in games gestraft moet worden, of dat dit alleen geldt moet gelden voor de grote, bekende films en series. In het geval van de tweede optie, moet vervolgens worden bepaald welke films of series wél of niet populair genoeg worden bevonden.

Ook in Fortnite is Avengers: Endgame het gesprek van de dag, maar dan om een andere reden. Het is nu namelijk mogelijk om als Thanos of als een van de Avengers-helden te spelen in de tijdelijke Endgame-spelmodus.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Days Gone duurt veel te lang' - Gamer.nl Podcast 224 Wereldrecord ten einde na vijf jaar in Minecraft hardcore-modus
20

Reacties op: League of Legends-spelers verbannen voor verklappen Avengers: Endgame

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Hiss

    • 29 april 2019 16:44
    Die discussie zoals hier boven beschreven vind ik een beetje raar. Endgame zal een van de best bezochte films aller tijden worden en daarmee staat vast dat heel veel mensen het belangrijk vinden om niet geconfronteerd te worden met spoilers. Dan is het behoorlijk flauw om enkele dagen (of uren zelfs) nadat de film uit is, met one-liners het plezier van anderen te verpesten. Sneue types die dat doen moet je inderdaad verbannen. En dan hoef je niet direct een heel boek van regels hieromtrent te schrijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 29 april 2019 17:21
    @Hiss Wat mij heel erg irriteert zijn de types die overal spoilers plaatsen, puur omdat de film zo populair is. Ik snap dat superhelden films niet heel verschillend zijn, maar laten we het niet voor elkaar verpesten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 30 april 2019 11:01
    @Hiss Het is natuurlijk onzin om het dan alleen bij Endgame te doen. En daar zit het punt. Het zijn degene die endgame nog niet hebben gezien die vinden dat dit bestraft moet worden, maar vaak spoilen ze zelf over andere films/series ook gewoon. En waar leg je de grens van hoe lang je moet wachten tot je er over mag praten? Ik ga de film pas waarschijnlijk kijken op bluray want ik voorlopig geen tijd om naar de bios te gaan, dus IK vind dat NIEMAND er over mag praten tot de film al een paar maanden op bluray uit is. Of wacht, nee, tot die pas gewoon op tv is geweest…
    Ik zal je alvast het einde verklappen… Thanos wordt verslagen en er zijn weer enkele superhelden meer dood…….

    (PS. ik heb de film niet gezien, zelfs de vorige nog niet, en ik heb er ook nog niemand over gehoord, dus het 'verklappen' is puur gebaseerd op mijn ervaring met dit soort films).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 29 april 2019 17:53
    Het is onmogelijk te zien wie de film wel of niet gezien heeft. Wie hem nog wilt zien en wie het geen reet uit maakt.

    Ik snap beide kanten van het verhaal wel. Als jij een film, of wat dan ook, erg tof vond wil je dat natuurlijk aan al je vrienden laten weten. Jij bent immers ergens enthousiast over en dat gevoel delen, is een natuurlijk iets.
    Daarnaast moet je tegelijkertijd voorzichtig zijn, want veel mensen denken te weten dat ook zij dat gaan zijn na het zien/doen van hetzelfde. En om dat sterker te maken, willen ze er van tevoren zo min mogelijk over weten, zodat de conclusie alleen maar groter wordt. Je eigen verwachtingen vergelijken met wat het uiteindelijk geworden is.

    Ik zou zoiets gewoon niet met vreemden delen. Zeker niet in de hedendaagse tijd, waarin het lijkt dat iedereen overal wel iets kwaads in wilt zien en dus altijd maar boos wordt op alles en iedereen.

    Dit is gewoon een kwestie van nadenken, opletten en gewoon enige vorm van fatsoen hebben naar elkaar. Dan spreek je er gewoon niet over.
    Alhoewel ik het wel onzinnig vind voor een ontwikkelaar om te bepalen of jij dit alleen maar zegt of doet om het voor anderen te verpesten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 30 april 2019 11:04
    @Vogeltje probleem is dus, vanaf wanneer mag je er dan wel over praten? genoeg mensen die em pas kunnen kijken nadat die in de bios is geweest. Is het eerlijk tegenover hun dat ze dan wel de boel verklapt krijgen? Zelfde is bv in de bios zelf, degene die em gezien hebben lopen vaak (zonder na te denken) met hun vrienden de zaal uit en praten er over, geen rekening houdend met mensen die buiten de zaal staan te wachten om naar binnen te mogen.. Zelf heb ik er niet zo'n probleem mee, omdat zeker marvel films zeeeeeeeeeeeeeer voorspelbaar zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 29 april 2019 23:27
    tja, ik moet er een beetje om lachen.
    In het dagelijks leven krijg ik ook geen straf als ik het einde van een film verklap.
    Tja, als het einde van een film kennelijk zo simpel is, dat het in 2 regels past, waardoor je het niet kan missen in de ingame chat, kan het dat waarschijnlijk best wel een kutfilm is, met een waardeloos verhaal.
    Nou, iigv, allejezus wat een gezeik!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 30 april 2019 09:20
    @oropher Heel intelligent om over een film een mening te hebben die je niet hebt gezien. Overigens kan ik iedere film die is uitgekomen denk ik wel met 2 zinnen samenvatten. Dat maakt volgens jouw theorie iedere film een kutfilm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 30 april 2019 11:04
    @Hiss Maarja, wat maakt deze film zo bijzonder? in mijn ogen totaal niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 30 april 2019 15:01
    @SuperDre Als ik dat precies wist uit te leggen, zou ik zelf regisseur worden. Veel mensen vinden het leuk, wat niet automatisch betekent dat iets goed of slecht is. Maar men is over het algemeen enthousiast over deze film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 30 april 2019 23:33
    @SuperDre Verschillende mensen vinden verschillende dingen leuk. Je verwacht het niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 30 april 2019 23:35
    @oropher Het gaat niet om het hele einde van de film, maar om enkele gebeurtenissen die je liever niet wilt weten voordat je de bioscoop in loopt. Hetzelfde was toen het geval met Harry Potter en de dood van Dumbledore in één van die films. Het is niet het einde van de film, maar het is zeker wel een bepalend en emotionele gebeurtenis voor de fans.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 1 mei 2019 09:49
    @Qinneth
    WAT!? Gaat Dumbledore dood!? SPOILER!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 30 april 2019 01:52
    Endgame is meer dan alleen een film. Het is 22 films, 11 jaar aan story telling. Ik kan heel goed snappen dat je niet wilt dat hufters het einde gaan verklappen. Ik vind de straf dan ook wel gepast.

    De discussie is interessant want ja, wanneer mag je iets wel en wanneer mag je iets niet spoilen? Wellicht dat het spoilen van dingen uberhaupt gestraft moet worden als je zulk hufterig gedrag toont.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 30 april 2019 11:05
    @Shinjite Sorry hoor, het is en blijft gewoon een film, en het einde is zeeeeeeeeeeer voorspelbaar (ook als je de comics niet gelezen hebt).
    En waar leg je de grens met spoilen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 30 april 2019 23:37
    @SuperDre Is toch hetzelfde als verklappen dat in Darth Vader de vader is van Luke? Ten tijde toen die film uitkwam was dat DE revelatie, ik neem aan dat je je wel kan voorstellen dat het niet leuk is omdat al te weten omdat één of andere geinponem het leuk vond om mensen hier mee te pesten door het te verklappen.

    Ik begrijp niet waarom jij je zo moeilijk in andere mensen kan verplaatsen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 1 mei 2019 09:50
    @Qinneth
    WAT!? Is Darth Vader de vader van Luke? Nog een SPOILER!? Verdomme!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 30 april 2019 07:40
    Er zijn weinig dingen waar ik bozer om kan worden dan gasten die zo zielig zijn dat ze het einde van een film verraden. Dan ben je echt een zeldzaam soort klootzak, dus ik kan dit soort acties alleen maar toejuichen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 30 april 2019 08:21
    Tsja ik vind het niet kunnen. Zelf moet ik zeggen dat ik het einde gegoogeld heb en niet onder de indruk was maar het Cinematic MCU heeft me nooit echt kunnen boeien.

    Maar voor de mensen die er al maanden naar uitkijken is het wel kut dus houd gewoon je mond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 30 april 2019 08:46
    wat misschien wel kan helpen, er is geen end credits filmpje, alleen een geluidsfragment helemaal op het einde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 30 april 2019 15:44
    Tis omdat het productie bedrijf achter de film overal geld rond strooit om dit soort praktijken te sponsoren. Dit is pure marketing.