Nieuws
Anthem

Lead producer Anthem vertrekt bij BioWare

Gaat aan de slag bij andere ontwikkelaar

Geschreven door Michel Musters op
Ben Irving, de lead producer van Anthem, is vertrokken bij ontwikkelaar BioWare.

Dat liet Irving op Twitter weten. "Na acht ongelooflijke jaren bij BioWare heb ik besloten verder te gaan en een prachtige kans bij een ander gamebedrijf aan te nemen. Ik geloof dat er een geweldige toekomst voor Anthem in het verschiet ligt - er werkt een goed team aan en ik kijk er naar uit om de progressie die wordt geboekt te zien (en te spelen)."

Irving is acht jaar in dienst geweest bij BioWare, en werkte voor Anthem aan Star Wars: The Old Republic. Hoewel het niet uniek is dat werknemers na de ontwikkeling van een game vertrekken bij een studio, proberen BioWare en Electronic Arts de tij te keren voor de actiegame. Anthem werd bij release slecht ontvangen, al gaf EA aan dat het nog vertrouwen heeft in de game en de ontwikkelaar. Begin deze maand kwam de Cataclysm-update voor Anthem uit, met daarin nieuwe missies en aanpassingen die bugs oplosten.

Dat Irving bij een andere ontwikkelaar aan de slag gaat is duidelijk, maar welke dat is moet nog blijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

De Battlemode van Doom Eternal in beeld PlayStation 4-Controller krijgt vier nieuwe kleuren
11

Reacties op: Lead producer Anthem vertrekt bij BioWare

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Clausbmf666

    • 16 augustus 2019 09:25
    Zinkend schip verlaten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 16 augustus 2019 10:53
    @Clausbmf666 Precies wat ik dacht toen ik titel van het artikel las.

    Echter is BioWare voor mij al heel lang geleden gezonken, maar goed, beter laat dan nooit dat mensen zich dit realiseren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quorumz

    • 16 augustus 2019 12:19
    Misschien ook naar The Initiative

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 16 augustus 2019 15:08
    "EA geloofd nog in Anthem" Ik weet al precies hoe ze de game gaan redden. Ze gaan m f2p maken en vol stoppen met microtransacties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 16 augustus 2019 15:11
    Er is werkelijk niets meer over van het originele Bioware, al het talent is weg. Alleen de naam staat nog, ook niet meer voor veel eigenlijk. Wat sonde weer zeg!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 16 augustus 2019 17:33
    @Oxymorphone Ik heb tegenwoordig mijn rpg hart verkocht aan Larian en Obsidian. Die houden de rpg naam hoog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mcflinkdoen

    • 17 augustus 2019 02:27
    Guys.. Even een vraagje? Is het de moeite waard om anthem aan te schaffen? Of ga ik een soort van Destiny 2 kopen? Vond destiny eigenlijk alleen leuk om online te co-oppen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 17 augustus 2019 21:06
    @Mcflinkdoen
    Dat zou voor Anthem ook wel gelden. Alleen leuk met een maat coop. Hij is bij Mania nu voor 20. Voor dat bedrag is het nog best leuk lijkt me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ricje

    • 19 augustus 2019 01:27
    @Mcflinkdoen Niet echt. Enkel als je het onder de ~10 euro kan vinden. Het spel is niet meer waard dan dat bedrag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ricje

    • 19 augustus 2019 01:25
    "I have really enjoyed interacting with the Anthem community"
    Na de eerste paar weken na de release van Anthem was hij niet meer op Reddit te vinden. Op Twitter nauwelijks reactie op zaken en de Twitch streams waren ook een grap.

    Schijnbaar vond meneer dat leuk o_O

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mcflinkdoen

    • 19 augustus 2019 07:40
    Thanks! Ik ga het nog even overwegen! :)