De Vlaamse game-ontwikkelaar Larian Studios, bekend van Divine Divinity en Beyond Divinity, heeft voor haar toekomstige, next-generation projecten licentie genomen op zowel de Gamebryo 3D engine als de random bomengenerator SpeedTree.

De Gamebryo 3D engine, voorheen bekend als NetImmerse, wordt onder andere gebruikt in Morrowind, Freedom Force, Kohan II, Zoo Tycoon 2, Empire Earth 2 en Pirates. Het lijstje laat al zien dat het een zeer gevarieerde engine is die verschillende genres van grafische power weet te voorzien.

SpeedTree is een technologie puur gericht op het genereren van natuurlijk uitziende bomen. Met SpeedTree is elke boom in een spel uniek. Deze technologie maakt onder andere deel uit van de Unreal 3 engine en Oblivion, de nieuwste Elder Scroll's titel van Bethesda.

We kunnen er dus van uit gaan dat Larian's volgende game een 3D titel wordt met buitenlocaties. Bekend is dat men op het moment bezig is met Divine Divinity 2 en waarschijnlijk ook nog enige, nog niet onthulde projecten. We zijn benieuwd wat we binnenkort van onze zuiderburen te zien zullen krijgen!