Nieuws
Baldur's Gate 3

Larian: 'Baldur's Gate 3 komt in 2023 uit'

Nieuwe Dungeons and Dragons-film heet Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

Geschreven door Michel Musters op
Larian Studios heeft bevestigd dat de uiteindelijke versie van Baldur's Gate 3 pas in 2023 uitkomt.

Pas ergens volgend jaar moet versie 1.0 uitkomen. In februari meldde creative director Swen Vincke al dat de studio nog ongeveer een jaar tijd nodig had om de game af te maken, maar het is voor het eerst dat 2023 letterlijk als releasejaar wordt genoemd.

Baldur's Gate 3 is al wel geruime tijd als Early Access-game speelbaar. De laatste grote update voor de game pas patch 7, waarmee de Barbarian-klasse aan de game werd toegevoegd, waardoor er nu negen klassen in de game zitten. De game kan gespeeld worden op pc en Google Stadia.

2023 werd in de D&D Direct gisteravond als releasejaar genoemd. Daarin werd ook de titel van de eerder aangekondigde nieuwe Dungeons and Dragons-film onthuld, namelijk Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves. De film moet in maart 2023 in de bioscoop draaien en bevat acteurs en actrices als Chris Pine (Star Trek, Hell or High Water), Michelle Rodriguez (Avatar, Fast and Furious), Rege-Jean Page (Bridgerton), Justice Smith (Pokemon: Detective Pikachu), Hugh Grant (About A Boy, Love Actually) en Sophia Lillis (It).

Dit artikel delen:

Lees meer

Way of the Hunter is een nieuw jaagspel van THQ Nordic Halo Infinite-trailer toont beelden van modi in seizoen 2
8

Reacties op: Larian: 'Baldur's Gate 3 komt in 2023 uit'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 22 april 2022 09:21
    Ik vind het helemaal prima als dat inhoud dat de release versie gewoon volwaardig is en relatief bug vrij. Liever uitstellen dan te vroeg releasen.
    Zolang een ontwikkelaar/uitgever hier gewoon open over is en geen lulverhalen ophangt kan ik daar prima mee leven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 22 april 2022 09:55
    @Messtranor exact. Geen gelul gewoon eerlijk zijn en geen valse verwachtingen creeren.
    Jammer dat ik langer moet wachten, maar liever dat dan een game die steeds omvalt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 22 april 2022 14:10
    Heb zelf de early release en moet zeggen dat ik mij er prima mee vermaak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 22 april 2022 14:34
    @DarkraverX Loop je dan eigenlijk nog tegen problemen aan en wat voor soort problemen zijn dat dan?
    Als die namelijk niet al te groot zijn ga ik meteen die early access oppakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 22 april 2022 15:43
    @Ziminar

    Ik ben in de 46 uur dat ik de game heb gespeeld niet echt bugs tegen gekomen. Heb wel een keer een zwart blokje in m'n scherm gehad recht in het midden maar dat was opgelost met inplaats van direct X vulkan te gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 22 april 2022 23:56
    @Ziminar

    Ben nog niet echt grote problemen tegen gekomen, wel bijvoorbeeld dat ik vast zat en niet verder kon lopen (dus ff save laden ervoor).

    Wat ook irri was dat je bijvoorbeeld best lekker erin zit en er een nieuwe patch is en dat dan je oude save niet werkt en opnieuw moet beginnen (kweet eigen schuld had ik de patch notes maar ff moeten lezen of de waarschuwing, maar tja snel doorklikken LOL).

    Het is een echte aanrader, mods zijn er ook al voor.

    Vond het alleen jammer dat partyxl mod niet werkt met patch 7, maar dat zal snel opgelost worden.

    Dikke aanrader vind ik het.

    Ben nu ook bezig met early acces king arthur knight's tale op de PC, ook een vette game, deze komt overigens 26 april uit early acces.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 25 april 2022 11:29
    @DarkraverX ben er dit weekend aan begonnen, echt geweldig.
    Bedankt voor de tip

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 25 april 2022 12:17
    @Ziminar Heel veel plezier ermee, ik ben ook opnieuw begonnen met de Druid dit keer.

    Daarnaast speel ik ook Solasta Crown of the Magister ook zo`n pareltje van een game.