De Russische uitgever Game Factory Interactive en de eveneens Russische ontwikkelaar Mist Land hebben de handen ineen geslagen voor een nieuw RTS spel dat de naam Warfare zal gaan dragen. Warfare speelt zich af in het nabije oosten, in Saudi Arabië. Het spel zal twee campagnes bevatten, waarbij je in de eerste met de Verenigde Staten de regio onder je hoede moet zien te krijgen. Vervolgens zal je in de rol van Saudische rebellen de regio weer terug moeten zien te krijgen. Het spel kent een non-lineaire structuur waarbij je verschillende gebieden in zult moeten palmen:The whole Arabic peninsula will be divided into maps. There are going to be around 30 such maps. All these maps will be represented as regions on the global map. Each region will be controlled by a different side (NATO, Taliban, or the player). All “macromanagement” functions will be carried out on the global map, including forming squads within the army, as well as giving out movement orders for armies. In case a player's army (or several armies) has moved out into a region controlled by the enemy, or the enemy has invaded a region controlled by the player – the game will switch to the tactical phase.Warfare wordt een driedimensionaal spel dat voorzien is van allerlei high-tech snufjes, zoals realistische belichting, physics, self-shading en advanced shaders, om maar even met wat termen te smijten. Het spel is onderverdeeld in een dertigtal missies, waarin je eveneens ongeveer dertig eenheden onder je hoede krijgt, waaronder echte prototypes van toekomstige tanks en ander oorlogstuig. Tevens hebben beide kampen een geheel eigen resource systeem, wat voor een leuke tactische draai zou moeten zorgen. Releasedatum en Europese uitgever zijn nog niet bekend.