Nieuws
Halo Infinite

Lancering Halo Infinite succesvolste ooit binnen de franchise

De Xbox-divisie draaide in 2021 een recordjaar qua omzet

Geschreven door Michel Musters op
De Halo Infinite-lancering is de succesvolste lancering tot nu toe binnen de franchise.

Dat heeft Microsoft-baas Satya Nadella tijdens een gesprek met investeerders laten weten. De game is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld. Zowel de free-to-play multiplayer als de betaalde singleplayercampagne verschenen eind vorig jaar op Xbox-consoles, pc en Game Pass.

Microsoft kondigde daarnaast ook aan dat 2021 een recordjaar was qua omzet voor de Xbox-divisie. Er werd een omzet van 16,28 miljard dollar behaald, een stijging van 17,7 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het bedrijf herbevestigde ook dat er inmiddels meer dan 25 miljoen abonnees van Xbox Game Pass zijn. Microsoft gaf wel aan dat de verdiensten gebaseerd op verkoop van games van derde partijen is gedaald.

Dit artikel delen:

Lees meer

Trophies voor PS4-games werden kort als 'PS3' gelabeld op PSN Eerste gameplay van Life is Strange: Remastered Collection
22

Reacties op: Lancering Halo Infinite succesvolste ooit binnen de franchise

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    WvA

    • 26 januari 2022 11:20
    Was ook gewoon een prima game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 26 januari 2022 11:32
    LOgisCh WaNt hiJ stAAT Op GAMePAss

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 26 januari 2022 11:42
    Ik heb hem nog geen eens opgestart of gedownload. Twee maten van mij speelden het 1 dag, waren behoorlijk halo fan toen de tijd. Na 1 dag spelen hoorde ik ze niet meer. En nu spelen ze weer wat anders lol.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 januari 2022 12:19
    @GoofyZ3 dan zijn dat geen echte halo fans, want halo infinte is echt de beste van 343 en is gewoon heel goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KrisPain

    • 26 januari 2022 13:38
    @hulstpower Dat is toch subjectief. Hoewel ik hem prima vindt, heb ik Halo 4 en Halo 5 meer gespeeld bij launch. Toen was de concurrentie ook heel anders, dus beter dan de vorige halos betekent niet, beter dan overige concurrenten.
    En andere mensen als "geen echte fan" labelen is nogal passe [e met een streepje is spam].

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 januari 2022 14:04
    @KrisPain alles is stoch subjectief, en dat van geen fans was met een knipoog die er niet achter stond ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KrisPain

    • 26 januari 2022 15:00
    @hulstpower Life is Life, maar ja, het is soms lastig om te lezen of iemand sarcastisch is :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 januari 2022 15:04
    @KrisPain ja dat is lastig met tekst he, hoe iemand het nou echt bedoelt. Maar vind zelf halo infinite 1 van de beste als niet de beste in de serie en de game krijgt kennelijk nog 10 jaar ondersteuning. Zat laast een video te kijken van ieman die allemaal lore ontdekt had wat hint naar the flood en nog veel meer word ik blij van zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fuchs

    • 26 januari 2022 14:09
    @KrisPain ik denk zelfs dat Goofy die 2 maten compleet uit z'n duim heeft gezogen om een punt te maken. (welk punt weet ik ook niet precies)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KrisPain

    • 26 januari 2022 15:02
    @Fuchs Zou goed kunnen, het is een eenvoudige manier om je argumenten meer "kracht" te geven, al is het helaas gelogen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 27 januari 2022 10:11
    @Fuchs lol nee hoor. Zijn gewoon echte maten, ik speel soms ook andere spellen en sommige spelen we samen en andere niet. Ik ga geen game spelen waar ik geen zin in heb, nu spelen ze brawhalla ofsow. Is niet mijn ding dus die sla ik ook over, wacht ff op dying light 2 en horizon forbidden West. En hopelijk een goeie update voor battlefield want ik heb nog hoop LoL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ritch

    • 26 januari 2022 20:28
    @hulstpower Ik speel halo sinds day 1 CE tot aan 5 de serie kapot gespeeld en ik heb Infinite uitgespeeld en daarna niet meer aangeraakt.

    Het is een goed spel laat dat duidelijk zijn maar lang niet zo goed als de orginele 3.

    Ach wie weet ligt het wel aan het ouder worden :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 januari 2022 20:48
    @Ritch ik zei ook niet dat ie veter was dan halo 1, 2 en 3.maar wel de beste van 343, het verhaal van infinite is nog lang niet af en zr gaan er net als mrt destiny en zo 10 jaar lang dlc voor uitbrengen wie weet wat er nog komt. Flood en spartan lock word allemaal geteased in dr game. En de eindbazen vond ik heerlijk. Maar goed heb ook alle halos gespeeld en vond deze een verademing voor de serie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 27 januari 2022 10:08
    @hulstpower volgens mij was het zo dat ze niet een modus konden kiezen in de multiplayer. Er was in ieder geval iets vreemds.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 januari 2022 11:42
    @GoofyZ3 ja forge en co up dat komt later. Maar dit was ruim van te voren bekend gemaakt, maar maakt in mijn ogen niet perse dr game slechter de mp vind ik geweldig, maar je ziet wel dat dit een game is die met de jaren beter word omdat ze niet alles er in krijgen op tijd en ook blijven ondersteunen met rt story dlc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 26 januari 2022 13:46
    @GoofyZ3 Ik was zelf na 1 dag weer terug bij Apex Legends, maar later toch weer eens opgestart, en na 2 a 3 dagen toch wel hooked. Vind hem nu zelfs lekkerder spelen dan Apex, en heb de campaign ook maar meteen uitgespeeld (de grappling hook is awesome).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GeorgeBaker

    • 26 januari 2022 11:47
    Heerlijke game, meer dan verdiend. Na alle BR games en troep van afgelopen jaren was ik echt toe aan een fatsoenlijke Arena shooter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KrisPain

    • 26 januari 2022 11:52
    Ik zie revenue staan, maar niet direct winst. Goed voor de aandelen, meer omzet betekent meestal meer waarde per aandeel, maar zolang er geen winst wordt weergegeven weet ik niet hoe succesvol het werkelijk is.
    Vergeleken met de "Golden age" halo games, is de markt ook gewoon heel anders. Meer gamers, beschikbaar op PC, gamepass, F2P, microtransactions etc. Dus het is ook lastig te vergelijken t/m Halo Reach imo.
    Ik ben ook maar een simpele herder, neem mijn comment met een korretje zout.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 26 januari 2022 13:58
    Zeer verdiend, echt een topper. Goede keus geweest om de game met een jaar uit te stellen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 26 januari 2022 14:29
    Fantastische Halo. Net als Forza Horizon 5 gewoon mega leuk om te spelen.