Nieuws
Cuphead

Laatste Cuphead-dlc uitgesteld naar volgend jaar

The Delicious Last Course laat nog even op zich wachten

Geschreven door Michel Musters op
De laatste uitbreiding voor Cuphead is uitgesteld naar 2021, zo laat Studio MDHR weten.

Via social media kondigde de ontwikkelaar dat aan. 'The Delicious Last Course' had eigenlijk nog dit jaar uit moeten komen, maar staat nu voor een release in 2021 gepland door de uitdagingen van het ontwikkelen van games tijdens de situatie omtrent het coronavirus.

The Delicious Last Course bevat Ms. Chalice als een nieuw speelbaar personage. Zij heeft een eigen moveset en kan zowel in de nieuwe content als het complete spel bestuurd worden. Ook is er een compleet nieuw eiland met nieuwe eindbazen speelbaar, alsmede nieuwe wapens om deze bazen mee aan te vallen.

Cuphead is nu beschikbaar op Xbox One, pc, PlayStation 4, Switch en Mac.

Dit artikel delen:

Lees meer

Twin Mirror wijkt weinig af van de Dontnod-formule Derde seizoen van Fall Guys heet Winter Knockout
18

Reacties op: Laatste Cuphead-dlc uitgesteld naar volgend jaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Daywalker

    • 26 november 2020 09:51
    Beetje slecht dit het hele jaar hoor je niks meer over de dlc die dan dit jaar zogezegd had moeten uitkomen en dat terwijl de dlc al eens is uitgesteld (terwijl je al in je achterhoofd weet dat dit niks meer gaat worden zo tegen het einde van het jaar). Maar bijna iedereen gebruikt tegenwoordig corona als het excuus voor alles. Begrijp me niet verkeerd deze studio heeft veel werk aan cuphead en dus ook de dlc want veel word getekend en dat in veel grotere maten dan bij andere spellen gebeurd. Maar beetje slecht dat je nu de dlc uitstelt zonder maar überhaupt een releasedatum te hebben gezegd, ook totaal geen gameplay gezien op een trailer van iets van een minuut. Minstens wat je kunt doen voor de fans is 10 minuten gameplay laten zien van de dlc. Al met al verheug ik me op de dlc heb cuphead uitgespeeld met alles s en p ranks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AGxKiiNG

    • 26 november 2020 09:55
    @Daywalker Akkoord.

    Deze DLC is al aangekondigd op het moment Cuphead het dag licht zag.
    Dat is 2018 uit mijn hoofd?

    Het enigste wat ik tegen die tijd heb gezien is inderdaad een korte trailer en meer niet. Helaas.

    Net wat je aangeeft heb ik inderdaad het gevoel dat elk bedrijf te pas en te onpas de welbekende "Coronakaart" trekt om maar niet te hoeven voldoen aan de eisen die zij zichzelf opleggen.
    Dan bedoel ik niet perse deze studio maar over het algemeen. Bij voorbaat krijg je al een mail "Door Corona .. …".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 26 november 2020 10:07
    @AGxKiiNG Volgens mij werd de dlc in 2019 aangekondigd maar maakt ook niet veel uit komt er op neer dat het een beetje belachelijk veel word uitgesteld en dat daarbij ze zo goed als niks hebben laten zien. Cyberpunk 2077 is ook zo'n gevalletje maar hier laten ze tenminste nog veel gameplay zien zonder teveel te spoilen. Als klein goedmakertje van studio mdhr zou ik zeggen gooi ff een gameplay video van 10 minuten ofzo online dan kunnen fans ook zien wat je gedaan hebt en hou je de hype er ook een beetje bij. Dat het uitgesteld word vind ik al teleurstellend genoeg maar ook nog eens niets laten zien de afgelopen 2 jaar van de dlc is gewoon redelijk slecht ook al weet ik dat de dlc niet teleur gaat stellen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 26 november 2020 10:48
    @niqomipa buiten het feit dat je altijd wat te zeuren heb op dit forum want ik zie vaak genoeg jouw comments maar je bent toch wel echt een drama queen als je de 2de wereldoorlog vergelijkt met dit, dit word groter gemaakt dan dat het is. Mensen in supermarkten moeten ook gewoon elke dag na het werk en worden omringd met mensen elke dag en een studio die perfect vanuit thuis kan werken moet alweer uitstel ach ja wat hebben ze het zwaar hé

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 26 november 2020 11:17
    @niqomipa zeuren? Dit is toch een forum om te discussiëren ipv het internet gangstertje zoals jij uit te hangen. Maar zegt al genoeg dat jij zo'n politiek correcte pipo bent die de krant leest en alles geloofd wat erin staat. Bekijk je maar eens wat veel huisartsen en gewoon artsen zeggen die hier kritisch over zijn maar neem aan dat je die artikels overslaat. In de 1349 brak de pest uit waarbij 3/4 van Noorwegen overleed dat zijn nou cijfers waarbij je je zeer ongerust zou kunnen maken. Dit virus heeft een overlijdingspercentage van 0,25% en dit zijn cijfers van artsen niet van mezelf, er zijn mensen die kanker hebben en 60% kans hebben om te overlijden maar inderdaad corona is nu veel belangrijker natuurlijk. En maak je maar niet druk hoor ik draag mijn masker uit respect voor medewerkers van winkels terwijl door het RIVM al vaker verteld is geworden dat het schijnveiligheid is maar normaal gezien hoor je dat ook al te weten hé meneer de krant lezer. Maar jouw gefrustreerde comments en je tekortkoming van normaal te discussiëren zonder mensen beledigen zeggen genoeg over je intelligentie vermogen. Een goeie dag verder!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 26 november 2020 11:49
    @niqomipa die filmpjes kijken ik niet kijk veel liever game filmpjes ;) en complot hou ik me al helemaal niet bezig heb wel wat beters te doen met mijn tijd zoals gamen ;) en als je serieus mij nu nog een viruswaanzin-gekkie durft te noemen dan heb je of niet goed gelezen wat ik geschreven heb of je verliest gewoon het argument en denkt iets beters weet ik niet te schrijven. En denk maar niet dat de overheid je alles vertelt je wilt niet eens weten wat die allemaal verzwijgen netzoals die Chinese arts wat ze het zwijgen letterlijk en figuurlijk hebben opgelegd toen hij wou waarschuwen voor dit virus. Ik hou mij netjes aan de regels en blijf zoveel mogelijk thuis en dat laatste moet voor een gamer niet te moeilijk zijn toch :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 26 november 2020 15:26
    @Daywalker Wel fijn, zo’n laag overlijdenspercentage. Zou het wellicht iets met de maatregelen te maken hebben?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 26 november 2020 10:35
    @Daywalker AnGrY gAmErT

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 26 november 2020 10:51
    @Baukereg angry? Zou toch nog maar eens goed leren lezen dan zie je dat ik enkel feiten aanhaal en het enige wat jij kan zeggen is dit en dan helemaal die meme shizzle erbij halen? Zegt genoeg over jou. Dit heeft niks met boos te maken, dit heeft ermee te maken dat studio mdhr gewoon laks is in de communicatie naar de fans en ze stellen de dlc al dadelijk 2 jaar uit bedoel we hebben het over een dlc hé geen volledige game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 26 november 2020 11:18
    @Daywalker AnGrY gAmErT dus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 26 november 2020 11:21
    @Baukereg misschien toch eens een leesbril kopen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 26 november 2020 12:38
    @Daywalker Je hebt totaal geen inkijk in het reilen en zeilen van de studio. Je weet niet hoe groot de DLC gaat zijn of wat voor problemen ze tegenkomen bij het ontwikkelen. Misschien is er wel een ontwikkelaar opgestapt om privéredenen en moet er nu iemand ingewerkt worden. Ik weet het niet, jij weet het niet. Maar je claimt wel dat ze corona als excuus gebruiken en dat "fans" onrecht aangedaan wordt omdat er geen release date gegeven wordt en er niet 10 minuten aan gameplay getoond is. Dus ja, jij bent een angry gamer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 26 november 2020 12:56
    @Baukereg als je verstand van zaken zou hebben zou je weten dat als je 2 jaar of een dlc doet je allang een trailer zou hebben gehad met wat gameplay. Dit om de mensen op de hoogte te houden en dan ben je een angry gamer? Mooie redenatie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 26 november 2020 14:29
    @Daywalker Toevallig heb ik verstand van zaken, want werk meer dan 15 jaar als software ontwikkelaar, o.a. game development. Wat staat er op jou CV behalve angry gamert? Doe niet zo verongelijkt man. Als je een echte fan bent zoals je claimt, dan steun je de studio, dan ga je niet drammerig lopen doen over dat er geen 10 minuten durende trailer is. Heb je enig idee hoeveel creatieve mensen inmiddels de gamebizz verlaten hebben vanwege druiven als jij?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 26 november 2020 10:39
    @Daywalker Dat is echt een epische hoeveelheid entitlement. Niemand is je ook maar iets verschuldigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 26 november 2020 10:52
    @gimbal2 zeg ik ook maar 1 ding dat ze me iets verschuldigd zijn? Ik geef gewoon aan dat studio mdhr slechte communicatie heeft naar hun fans zeker als je 1 trailer van een minuutje hebt na 2 jaar werken voor een dlc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 26 november 2020 15:30
    @Daywalker

    Ben je boos
    Pluk een roos
    Zet hem op je hoed
    Dan ben je morgen weer goed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soundwave79

    • 27 november 2020 05:19
    @Daywalker
    Maar bijna iedereen gebruikt tegenwoordig corona als het excuus voor alles.

    @Gamer.nl geef deze man een ban for life aub. Deze comments zijn nutteloos.