L.A. Noire-maker wil van gemaakte fouten leren | Gamer.nl

L.A. Noire-maker wil van gemaakte fouten leren | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Heironymus reageert in het interview op onlangs gepubliceerde interne e-mails evenals een artikel van IGN waarin een aantal ex-medewerkers van Team Bondi mi tanden binnen de studio aankaarten. Hij stelt dat er inderdaad lange dagen gemaakt werden, met werkweken die opliepen tot 65 uur, maar dat niemand werd aangespoord om 100 uur per week te draaien.

Terugkijkend vindt Heironymus het geen goede manier van werken en hij stelt daarom dat het anders moet bij de volgende game van Team Bondi. "Er is hier een team van toegewijde ontwikkelaars dat wil leren van zijn fouten, zijn succes wil vergroten en de wereld weer wil wegblazen."   

Gekke managers

Heironymus werkt al sinds het begin van L.A. Noire bij de studio en maakt naar eigen zeggen deel uit van 'de gekke managers', die de laatste weken op flinke kritiek konden rekenen van voormalige werknemers. Zij zouden incompetent zijn, onmenselijke werktijden verlangen en continu langs elkaar heen werken, zo valt op te maken uit de verklaringen van de werknemers. 

Hoewel Heironymus aangeeft dat er sprake was van zware werkomstandigheden, ontkent hij dat daar nauwelijks een vergoeding tegenover stond. Volgens hem werden harde werkers beloond met extra weken vakantie na de afronding van L.A. Noire.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou