Kutaragi legt keuze voor RSX in PS3 uit | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Al eerder meldden we dat de topman van SCE, Ken Kutaragi, in een interview met een Japanse site een aantal kra e opmerkingen had gemaakt over de PS3 en de concurrentie. Hoewel Kutaragi's opmerkingen doorgaans doorspekt zijn van overdreven retoriek komen er ook nog wel eens iets leerzaams uit zijn mond. Hij is immers zelf ook een ingenieur. Nadat meer van het interview is vertaald is er meer duidelijk geworden over de reden waarom Sony gekozen heeft voor een gespecialiseerde GPU van NVIDIA. Zo was Sony eerst van plan twee Cell proce ors in de PS3 te stoppen waarvan één de taak van GPU voor z'n rekening zou nemen. De Cell is immers in staat grafische berekeningen te maken. Dit was ook al te zien op de E3, waar alle tech-demo's liepen op de Cell en zonder hulp van de RSX chip van NVIDIA. De besli ing om toch voor een aparte GPU te gaan was echter niet vreemd, aangezien de Cell chip niet bij uitstek geschikt om met shaders te kunnen omgaan. Ook softwaretools zouden niet geschikt zijn geweest om de Cell te laten opdraaien voor de grafische afwerking, en het gevaar was dat we weer een moeilijk programeerbare console zouden krijgen, zoals de PS2. Een CPU en een aparte GPU waren dus de enige logische keuze.We use a combination of hardware and software. With the Xbox next generation coming in November of this year, the current Xbox will become last generation. With that, the Xbox will kill itself. The only way to save it is to have 100% backwards compatibility from the first day. However, it seems that [Microsoft] cannot make that commitment -- on a technology level, it's difficultZoals is te lezen is het moddergooien over en weer in volle gang. Meer van het interview is hier te vinden.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou