Nieuws
Metroid Prime 4

Kong: Skull Island-regisseur wil Metroid-film maken

De pitch ligt al klaar

Geschreven door Pablo Bool op
Regisseur Jordan Vogt-Roberts maakt in een interview bekend dat hij wel een film gebaseerd op de Metroid-games van Nintendo wil maken en zegt dat hij zelfs al een pitch klaar heeft liggen.

De regisseur heeft eerder aan Kong: Skull Island gewerkt en is momenteel bezig met een Metal Gear Solid-film, waarvoor hij volledige toestemming heeft gekregen van Hideo Kojima.

In het interview zegt hij dan ook "Ik heb een pitch voor de Metroid-film. Ze zullen het mij nooit laten doen, het is krankzinnig. Het is echt alleen maar Samus, waar ze een beetje tegen haarzelf praat. Zodra er andere personages worden geïntroduceerd, gaat de magie verloren. Je zet haar ergens alleen neer en het draait hierdoor om de stilte in de film, zoals in Drive."

Daarnaast vertelt Vogt-Roberts hoe de game een grote impact op hem heeft gehad tijdens zijn jeugd en denkt hij dat er veel filmmakers in aantocht zijn die ook zijn opgegroeid met games, zoals hij dat had.

Nintendo heeft vorig jaar een nieuw deel in de Metroid Prime-reeks aangekondigd, maar naast een logo weten we nog niets over het vervolg. Reggie Fils-Aime van Nintendo Amerika bevestigde laatst dat de game nog in ontwikkeling was en dat de vroege aankondiging was gebaseerd op "een handjevol factoren". Begin dit jaar keken we al naar de ideale Metroid Prime 4, waarin we onder andere omschreven dat we Samus het liefst moederziel alleen in de nieuwe game willen zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

Marrakech-level uit Hitman vanaf vandaag tijdelijk gratis MXGP Pro
2

Reacties op: Kong: Skull Island-regisseur wil Metroid-film maken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MrKingofhearts

    • 17 juli 2018 12:31
    Zou hier wel een film over willen zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 18 juli 2018 10:36
    "Het is echt alleen maar Samus, waar ze een beetje tegen haarzelf praat. Zodra er andere personages worden geïntroduceerd, gaat de magie verloren. Je zet haar ergens alleen neer en het draait hierdoor om de stilte in de film, zoals in Drive."

    Alleen al om dit zou ik die man zo'n film best toevertrouwen. Ik denk dat het hier vaak fout gaat met game-verfilmingen. Er worden een paar oppervlakkige details gepakt en daar een semi-bekend verhaal meegemaakt met soortgelijke karakters als in de game. Maar diepere storytelling-mechanismes worden totaal vergeten waardoor eigenlijk de film qua "feel" niet overeenkomt met de game. Toegegeven, "feel" is ontzettend vaag en vaak subjectief. Maar als regisseur zou ik altijd eerst de game uitvoerig spelen voordat ik aan zo'n film begin.

    Neem Assassin's Creed. Het neemt de acrobatiek, actie, outfits, namen en het welbekende motto en plakt daar een "nieuw" verhaal overheen. Maar, voor mij althans, is AC zoveel meer dan dat. De intrige tussen de Templars en de Assassins, zowel in het verleden als in de toekomst en hun connectie met het mysterie van "Those Who Came Before" maken die games voor mij interessant. Een beetje het overkoepelend mysterie dat boven elke game hangt, dat miste de film in mijn ogen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.