Nieuws

Konami waarschuwt voor game-breaking bug in MGS5

Op alle platformen

Geschreven door Thijs Arnoldus op
Konami waarschuwt Metal Gear Solid 5-spelers voor een bug die savegames aantast, waardoor progressie van spelers niet meer geladen kan worden. De uitgever brengt de urgente waarschuwing in een bericht op de officiële Metal Gear Twitter-pagina.

De bug in de game ontstaat wanneer spelers sniper buddy Quiet meenemen in twee specifieke missies. Om te voorkomen dat savedata wordt aangetast raadt Konami aan om Quiet voor missies 29 en 42 op Mother Base achter te laten.

Het probleem komt voor op alle platforms waar de game op is uitgebracht. In een nieuwe blogpost biedt de Konami zijn excuses aan en laat weten dat er gewerkt word aan een patch die het probleem zal verhelpen. 

Bron: Twitter

Dit artikel delen:

Lees meer

PC-port voor Dragon’s Dogma: Dark Arisen aangekondigd Super Mario Maker
19

Reacties op: Konami waarschuwt voor game-breaking bug in MGS5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Fappingsnake

    • 9 september 2015 11:15
    Ik kwam daar helaas te laat achter ….. dus dat word opnieuw spelen …. is gelukkig niet erg :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sTIMpie1979

    • 9 september 2015 11:20
    inderdaad, dat doe je toch niet voor de lol? :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 9 september 2015 11:50
    Ik speel graag voor de lol met me snake ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 9 september 2015 12:05
    LOL

    Fap Fap

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 9 september 2015 11:22
    You kidding me right?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 9 september 2015 11:57
    helaas wel ….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 9 september 2015 11:57
    Hij ligt hier nog in plastic :), heb geen haast ben met Mad Max bezig die btw super vet is (vind ik).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 9 september 2015 12:24
    Mad max leuk ? cinseriously je hersenen krijgen te weinig zuurstof , zet een raam open ;)

    Het is zo goedkoop in elkaar gezet en een mix van alle open world games …

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 9 september 2015 12:28
    Na onzin met goedkoop in elkaar gezet, het vechten is heerlijk gedaan de auto rijd heerlijk arcade door de wereld heen en dat het een mix is van alle open world games wil niet zeggen dat het slecht is.

    Liever goed gejat dan slecht verzonnen, maar goed ieder ze mening, weet je zeker dat je eigen hersens niet te weinig zuurstof krijgen?, dat vele fappen aan die snake van je trekt alle zuurstof bij je hersens weg :D.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Harrow

    • 9 september 2015 17:50
    Vermaak me ook prima met Mad Max. Metal gear twijfel ik over. Vond Ground Zeroes nl niks aan. Zag er alleen wel fantastisch uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 9 september 2015 21:58
    ground zeroes was ook maar een kort stukje van de game . Maar metal keer is een geval apart, of je houd er van of je haat het. Of je kan zeggen , of je kan het of kan het niet :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheColdDutchman

    • 9 september 2015 21:29
    Mad Max is een goede, leuk game ja, MGSV is natuurlijk een stapje hoger, maar alleen omdat hij zegt dat dat nog in het plastic zit hoef je hem niet zo te beledigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 9 september 2015 21:50
    je moet even letten op de emo icoontjes poesje :) dan weet je dat het niet ZO serieus is ! ;) COLD van je hoor , erg COLD !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheColdDutchman

    • 9 september 2015 22:45
    Such is my name! zoals je zelf ook wel weet zetten de meeste mensen 1 lullige emotie om het minder gemeen te laten lijken, als dit niet het geval was spijt het me niet, because i am THE COLD DUTCH man

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dennispls

    • 9 september 2015 12:09
    Volgens mij heb ik de bullet gedodged. Ik heb deze missie wel uitgevoerd terwijl ik normaal Quiet als buddy had. Voor zover ik kon zien werd ze automatisch unequipped tijdens deze missie.
    Heb haar daarna niet handmatig weer geselecteerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • shibito

    • 9 september 2015 15:13
    Oei, gelukkig ben ik nog niet zover…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 9 september 2015 15:29
    Ben blij dat ik nog ff wacht met deze aanschaffen als ik dit lees… Eerst Batman maar eens kopen en daarna komt deze in huis!
    Altijd lullig als je met zo'n game-breaking bug te maken krijgt, al komt het in de grootste producties voor, kan me herinneren dat Zelda TP ook ik het begin zoiets had in Kakariko Village.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jewoenboy

    • 9 september 2015 15:36
    Geen last van gehad. Op missie 29 had ik gewoon Quiet bij me en kon erna weer gewoon door spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aquemini

    • 9 september 2015 16:49
    ben pas bij episode 4, no wories