Nieuws
Castlevania

Konami verdient ruim 162.000 dollar aan eerste NFT's

Gemiddeld 12.000 dollar per NFT

Geschreven door Jacco Peek op
Konami heeft afgelopen vrijdag 162.000 dollar verdiend aan de verkoop van veertien NFT's.

De NFT's betroffen digitale artwork van de eerste paar Castlevania-games en brachten gemiddeld 12.000 dollar per NFT op. Een digitale kaart van Dracula's Castle bracht ruim 26.000 dollar op, en een drie minuten durende video met gameplay van verschillende delen uit de franchise werd voor ruim 17.000 dollar verkocht.

De namen van de bezitters worden de komende tien maanden weergegeven op Konami's officiële NFT-pagina, waarop alle digitale art is tentoongesteld. 

Steeds meer grote uitgevers bieden NFT's aan, unieke digitale producten zoals kunst en video's. Zo stelt Ubisoft NFT-skins beschikbaar in Ghost Recon Breakpoint en zeggen Square Enix, Sega en Take-Two Interactive geïnteresseerd te zijn in de verkoop ervan.

Enkele uitgevers zagen af van de verkoop van NFT's in games na negatieve ontvangst van spelers. Zo kondigde GSC Game World recent aan haar plannen voor Stalker 2 te annuleren.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bandai Namco onthult My Hero Academia: Ultra Rumble 343 Industries verlaagt prijzen microtransacties Halo Infinite
11

Reacties op: Konami verdient ruim 162.000 dollar aan eerste NFT's

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    mole28

    • 16 januari 2022 11:02
    … 12000 voor een screenshot en 17000 voor een video die ik gratis op youtube kan kijken?
    We zijn met z'n allen compleet gestoord aan het worden…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 16 januari 2022 11:36
    @mole28 Eens. Maar zolang mensen er geld voor over hebben, zal het altijd een ding blijven. Alleen aan de consument om hier niets mee te doen. Nou maar hopen dat niemand het overneemt voor een nog hoger bedrag. Dan is het snel gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kloakaTV

    • 16 januari 2022 14:45
    @mole28 Ja er zijn veel dingen die ik kan begrijpen enigszins maar zelfs dit gaat mij te ver allemaal haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 16 januari 2022 15:54
    @mole28 Niet compleet gestoord, ik ben het met je eens dat het een hoop geld is en dat ik het nooit zou doen. Echter moet je wel realiseren dat je de officiele eigenaar bent en volledige eigendom hebt op dat stukje. Geen claims vanuit partijen dat het hun bezit is, want je bent de enige eigenaar van iets dat het orgineel is. De video op youtube kan hetzelfde zijn maar is niet het bron document. Als je tevreden bent met een schilderij wat een kopie van het orgineel is dat prima, maar dat 1ste en enige exemplaar creeert waarde.

    We zien dit vaak genoeg bij fysieke games die in beperkte oplagen gedrukt worden. Hoe minder er van iets hoe hoger de waarde.

    De vraag is heb je en koper? Hoeveel heb je ervoor over?

    Ik zie in een plaatje zoals dit vrij weinig waarde leuk voor de fan voor een paar euro's net als een digitale avatar, die werden al verkocht alleen nu heb je er een die dan uniek en allen van jou is.

    Waar het wel werkt is dat er laatste een NFT was met een uniek nummer nooit uitgebracht van Witney Houston. Kijk daar heb je echt iets unieks en jij bent de eigenaar. Stel je dit voor bij Castlevania een nooit uitgebrachte soundtrack als NFT waarvan jij de eigenaar kan zijn. Dat vind ik toch ook wel heel erg vet als jaren oude Castlevania fan en zou er best wat voor over hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 16 januari 2022 17:06
    @racerozzy dat is dus niet helemaal waar, konami blijft de originele eigenaar, jij kunt dus niet doen en laten wat je wilt met bv die image, jij kunt dus geen geld gaan vragen voor bv reproducties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 18 januari 2022 20:34
    @SuperDre Als je het over reproductie ga je een heel ander traject in dan zit je met copyright en daar is Konami zeker de eigenaar. Maar jij bent en blijft eigenaar van dat "stukje" op de blockchain.

    NFTs use a digital ledger to provide a public certificate of authenticity or proof of ownership, but do not restrict the sharing or copying of the underlying digital files or the re-creation of identical NFTs.

    Verder ben ik geen voor of tegenstander van NFTs, vraag me af hoe lang dit een ding blijft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Thaxus

    • 16 januari 2022 20:32
    @racerozzy Nee hoor, je bent absoluut niet de eigenaar en mag niets commercieels doen met dat stukje. Je hebt in feite een plaats in een wachtrij van een blockchain gekocht, dat wordt getoond/vertegenwoordigd met in dit geval een Castlevania afbeelding of filmpje.

    Bekijk maar eens de video van Josh Strife Hayes op Youtube waarin het hele NFT-gebeuren en de onzin ervan keurig wordt uitgelegd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 18 januari 2022 20:35
    @Thaxus Of je dat onzin vind of niet er is wel degelijk een markt voor. Dus je mening is inrelevant aangezien de markt beslist of er behoefte aan dit dingen zijn. Geen uitleg nodig, ik weet precies wat NFTs zijn hoe ze werken en waartoe ze dienen, maar bedankt voor de tip.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 16 januari 2022 18:06
    @mole28 Rijkelui of mensen die de schijn willen wekken dat het rijkelui zijn geven al eeuwen geld uit aan de meest belachelijke dingen. Enkele duizenden dollars is kleingeld in dit segment. Weet je wat ik gestoord vind? 10 sportwagens kopen. Of een huis van 3 miljard. Of een miljoen aan plastische chirurgie. Een tas van 100k. etc. etc.

    Maar dat gebeurd allemaal al heel lang dus is dat allemaal wel normaal en dit dan ineens niet. Nee dit is het moment waar we "met zijn allen" gestoord zijn geworden. Ondanks dat er eigenlijk niets veranderd is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 16 januari 2022 16:08
    Nfts zijn een blijvertje. Is jammer maar klagen er over gaat niks veranderen.

    Zal ik ooit een nft kopen? Nee
    Vind ik nft stom? Ja
    Erger ik mij aan nft ? Nee

    Het is net zoals MTs je hoeft er niet aan mee te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 17 januari 2022 09:32
    @coola zolang het geen negatieve invloed heeft op onze games is het iets om je nog niet aan te ergeren. Maar ik zou me niet verbazen als er spontaan in game shops bestaan met dit soort onzin. 1 persoon die een bepaalde in game skin mag hebbeb omdat hij duizenden euro's ervoor heeft neergelegd. Bah, please no.