Nieuws

'Konami sluit Metal Gear Online-studio'

Aldus bronnen van Eurogamer

Geschreven door Michel Musters op
Konami heeft vermoedelijk zijn studio in Los Angeles gesloten. De studio was verantwoordelijk voor Metal Gear Online, het online gedeelte van het dit jaar uitgekomen Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain. Dat melden bronnen van de website Eurogamer.

Gisteren kwamen er al geruchten naar buiten over de sluiting, onder andere via Twitter. Meer dan twintig mensen zouden hun baan verloren hebben door het sluiten van de studio.

De studio in Los Angeles werd in 2013 geopend om Kojima Productions te helpen met de ontwikkeling van The Phantom Pain, voornamelijk het online gedeelte. Tijdens de drukste periode werkten er tussen de vijftig en zestig mensen bij de studio.

In maart werd de studio hernoemd naar Konami Los Angeles Studio. Rond die tijd werd ook Hideo Kojima's naam van de promotiematerialen van The Phantom Pain gehaald, en gingen er geruchten over zijn vertrek bij Konami. Volgens geruchten is Kojima inmiddels sinds oktober weg bij het bedrijf. Sinds 6 oktober is Metal Gear Online uitgekomen en gratis te downloaden voor alle eigenaren van The Phantom Pain.

Konami heeft nog niets bevestigd.

Bron: Eurogamer

Dit artikel delen:

Lees meer

Eerste poster en afbeeldingen Warcraft-film Aanzienlijk team van CD Project werkt aan Cyberpunk 2077
8

Reacties op: 'Konami sluit Metal Gear Online-studio'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • BobbyDigitaL

    • 3 november 2015 11:20
    Ben benieuwd hoe het met de pc versie van MG Online gaat dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • eduardkhil

    • 3 november 2015 11:25
    Zijn ze niet gewoon allemaal tegelijk op vakantie?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jewoenboy

    • 3 november 2015 11:34
    Als je iedereen bij fanta voor een x lange periode op vakantie laat gaan. Zou CCC dan fanta sluiten?

    Ik begrijp je mening by the way. Ik ben eerder benieuwd hoe het zit met de MGO versie voor PC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pepsi

    • 3 november 2015 11:37
    Boeiend, niemand speelt dit of geeft er iets om dus we zullen ze niet missen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 3 november 2015 15:40
    er zijn genoeg mensen die dit spelen mr negatief ! , en ik ben een van die gamers , en heb enorm uitgekeken naar MGO en speel het bijna dagelijks dus ff dimmen mister.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 3 november 2015 17:34
    Mee eens, ik zelf vond MGO niet interresant, maar om gewoon maar effe te claimen dat niemand er iets om geeft is wel heel kort door de bocht. Ik wordt sowiezo een beetje moe van die figuren met de instelling "ik vind dit en dus moet iedereen dat maar vinden"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pepsi

    • 4 november 2015 09:10
    Maar de overgrote meerderheid van de mensen vind er niks aan, en die hebben er baat bij als de tijd en middelen die in dit spel gestopt werden gebruikt zouden worden voor singleplayer waar de meerderheid wat om gaf. Ze kunnen niet overal rekening gaan houden met die 10 mensen die zoiets nog willen spelen, daarvoor zijn genoeg andere games die op multiplayer gebaseerd zijn zoals bijvoorbeeld WoW.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 3 november 2015 12:42
    MGO was voor mij totaal niet interessant, dus ik zit er niet mee. Ik had liever dat ze die extra mankracht hadden besteed aan meer invulling van de single player game.