Nieuws

Konami: 'Metal Gear kan zonder Kojima doorgaan'

Metal Gear Rising wordt als voorbeeld genoemd

Geschreven door Michel Musters op
Konami kan er voor kiezen om Metal Gear-games te blijven maken zonder de hulp van geestelijk vader Hideo Kojima. Dat meldt Konami's Britse community manager Graham Day.

Day laat in een interview met Game On Daily weten dat Konami eerder al had aangegeven dat de Metal Gear-franchise door blijft gaan, ondanks dat Hideo Kojima en Konami niet meer samenwerken. "Metal Gear draait om het verhaal, om de personages en ik denk, ja..."

"Het is wel zijn kind", meldt de persoon die Day interviewt vervolgens. "Dat is veel verantwoordelijkheid. Is dat niet een opgave vlak na [Kojima's] vertrek?" Day: "Kijk naar Metal Gear Rising. Dat is een voorbeeld van de franchise die een nieuwe richting opgaat, dankzij andere teams met nieuwe partijen. En dat was een heel, heel erg goede game en gemaakt door een compleet ander team." Metal Gear Rising: Revengeance werd ontwikkeld door PlatinumGames.

Kojima en uitgever Konami konden het niet eens worden over bepaalde zaken, waardoor de bedenker van Metal Gear en de uitgever eerder dit jaar uit elkaar gingen. Eerder deze maand verscheen Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, mogelijk de laatste Metal Gear-game van Hideo Kojima zelf.

Bron: Game On Daily

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwsanalyse: Wat Silent Hills had kunnen zijn Vroege lanceringstrailer voor Guild Wars 2: Heart of Thorns
11

Reacties op: Konami: 'Metal Gear kan zonder Kojima doorgaan'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Kravten

    • 28 september 2015 16:03
    Ik verwacht dat Metal Gear hetzelfde pad opgaat als sonic

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 28 september 2015 16:13
    Tja heb zulke dingen vaker gehoord.

    Maar goed Metal Gear is niet mijn ding en heb de mijne verkocht afgelopen weekend, komt me beste maat van me met een kado aanzakken voor me zoon met Metal Gear Solid V Phantom Pain waar me zoon helemaal niks mee heeft.

    Dus voor de X1 heb ik een splinter nieuwe in seal MGS V Phantom Pain nu te koop staan op marktplaats voor 35 euro :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 28 september 2015 16:27
    Het shadow ik heb wel intresse om hem over te nemen stuur me een bericht via xbox live hulstpower heet ik ook daar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 28 september 2015 16:30
    Zal je vanavond berichtje sturen, moet nu helaas weg dus wordt vanavond na 8 uur ok.

    of mail me op matrix.demon@hotmail.com en zet je naam er ff in, mailen is handiger prijs is ex verzendkosten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 28 september 2015 17:28
    Denk dat hij zich meer zorgen moet maken om het hele bedrijf ipv een franchise.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 28 september 2015 19:42
    Ik vond Metal Gear Rising inderdaad een hele vette game, maar platinumgames is ook gewoon goed. Konami kan zeker wel een goede MGS game afleveren, als ze maar een beetje de visie van Kojima aanhouden. Een remake van Metal gear 1 en 2 in de stijl van Phantom pain zie ik zeker zitten. ook een remake deel metal gear solid wil ik HEEL graag :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 28 september 2015 22:19
    want rising was ook echt net zo goed/te vergelijken met elke andere metal gear solid game….. ugh.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 29 september 2015 08:52
    Silent hill kon ook door gaan zonder team silent.

    Het waren alleen matige games vanaf dat moment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 29 september 2015 09:07
    Net zoals Top Gear doorgaat zonder Clarkso, Hammond en May.

    En een nep "Chris Evans".

    Noem het nu al Flop Gear.

    Maar Konami is goed geworden in het verkwanselen van franchises. Kijk maar naar Castlevania.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lep1997

    • 29 september 2015 09:56
    Klopt effe iets niet wat die kerel beweert: platinumgames heeft inderdaad metal gear rising gemaakt, maar WEL met hulp van kojima productions… Metal gear zonder hideo en kojima productions zie ik niet goed gaan, maar ik zou het uiteraard wel een kans geven als er een nieuwe komt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 29 september 2015 22:10
    Als ze David Hayter er weer terug instoppen hebben ze mijn zegen