Computer and Videogames heeft een kort interview online gezet met Demis Hassabis, de bedenker van het al sinds mensenheugenis in ontwikkeling zijnde Republic: The Revolution. En in de inleiding van dit interview staat iets opvallends te lezen: naar alle waarschijnlijkheid zal Republic pas begin 2004 verschijnen! Eerder wist Demis ons te verzekeren dat het spel in het tweede kwartaal van 2003 ongeveer voltooid zou zijn, nu rekent hij erop het ergens rond kerst 2003 te voltooien, een paar extra maanden voor bugfixing niet meegerekend.

Het interview zelf gaat in op de huidige stand van het project. Zo weet Demis ook mede te delen wat de laatset paar veranderingen zijn die men aan het spel heeft toegevoegd:In the last six months we've revisited a lot of the building artwork and modified our use of textures to improve the sense of detail. In terms of feature addition that's mostly been things like extra materials with reflection masks (this allows the new buildings to have far prettier windows), increased support for skin variants, improved customisability of the lighting and a new method for drawing trees.

Probably the biggest differences you can see in the new screenshots are the buildings, where the move to more detailed textures has really paid off.Vertaald uit het Russisch: "Wij willen Republic dit jaar nog graag!" Republic: The Revolution belooft een unieke game-ervaring te worden waarin jij als speler moet proberen zoveel mogelijk politieke macht te vergaren in de virtuele stad Novistrana. Hierbij mag je zelf weten welke middelen je zal gebruiken. Van simpele propaganda tot de liquidatie van je concurrenten, alles is mogelijk. Lees het hele interview hier. Update Computer and Videogames had een fout gemaakt in het artikel en heeft dit inmiddels veranderd. De releasedate is dus nog steeds zoals gepland, ergens midden 2003. Er is echter op de site van Computer and Videogames niet te zien dat er wat veranderd is, maar geloof me, het stond er aanvankelijk wel