Team Meat heeft nog geprobeerd om de de bestandsgrootte van de WiiWare-versie te verkleinen, maar hiervoor zou teveel content weggelaten moeten worden. "Het was voornamelijk muziek die we moesten schrappen. We kwamen dichtbij het gestelde maximum van 40 megabyte, maar dan zouden er slechts vijf deuntjes overblijven en nog twee voor respectievelijk de retrolevels en eindbaaslevels, dus niet eens muziek voor de tussenfilmpjes. Die filmpjes kunnen we dan net zo goed helemaal weglaten en als je het spel toevallig al uitgespeeld hebt dan weet je dat er bij het eindfilmpje ook echt muziek bij moet zitten", aldus Edmund McMillen van Team Meat. 

Retail

De studio besloot daarop om op zoek te gaan naar een uitgever die interesse had om de Wii-versie als retailtitel uit te brengen, maar kreeg te horen dat er geen geld zit in third-party retail voor de Wii. "Maar we zijn nog altijd rond aan het vragen. Wat ik je in ieder geval al kan beloven is dat we zeker een game voor een Nintendo-platform gaan maken, dat staat al vast. Of het Super Meat Boy gaat worden valt echter nog maar te bezien." Super Meat Boy kwam eerder dit jaar al wel uit voor Xbox Live Arcade en PC.