Nieuws

Kojima ziet Death Stranding: Director's Cut niet als een director's cut

Maar... waarom heet het dan zo?

Geschreven door Michel Musters op
Het aangekondigde Death Stranding: Director's Cut is volgens maker Hideo Kojima eigenlijk geen director's cut, omdat er compleet nieuwe content in de game zit.

Dat meldde de bedenker van het spel en de Metal Gear-reeks afgelopen weekend op Twitter. "Een director's cut is bij een film een nieuwe edit van een kortere versie die met tegenzin was uitgebracht, omdat de regisseur hem niet mocht editen, of omdat de speeltijd ingekort moest worden." 

Vervolgens meldt hij over de nieuwe content in de aankomende versie van Death Stranding: "(De nieuwe content) in het spel is niet wat ik uit (de oorspronkelijke versie) heb gehaald, want alles wat ik oorspronkelijk heb gemaakt, zat er in. Director's Plus? Ik wil het niet 'director's cut' noemen."

Ongeacht hoe Hideo Kojima de game wil noemen, heet het aankomende spel dus wel Death Stranding: Director's Cut. In het spel zit inderdaad nieuwe content, waaronder een 'master gun', een schietgalerij, een racebaan en nieuwe missies en gevechten. De Director's Cut van Death Stranding verschijnt op 24 september op PlayStation 5. Eigenaren van de PS4-game kunnen voor ongeveer 10 euro upgraden naar de PS5-versie.

Dit artikel delen:

Lees meer

Chinese douane stopt smokkel van 308 Intel-processoren Warner Bros. Games niet van plan NetherRealm en TT Games te verkopen
34

Reacties op: Kojima ziet Death Stranding: Director's Cut niet als een director's cut

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 12 juli 2021 12:32
    Dus de PS4 eigenaar krijgen deze extra content niet?
    Waarom?
    Dus ik moet eerst een PS5 kopen die nergens te verkrijgen is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 12 juli 2021 12:43
    Vind het maar niks dat Sony van alles een film ervaring wil maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 12 juli 2021 13:04
    @Improv ???. Ik volg je even niet, je weet dat het om een spel gaat toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 12 juli 2021 23:14
    @Jumpman ja precies, jij zegt precies wat ik bedoel ;) een game een director's cut geven is hetzelfde als een patatje met serveren met een pizzasnijder. Beetje een droge vergelijking, maar swah. Laat een game gewoon een game zijn en een film een film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vault_101

    • 16 juli 2021 23:46
    @Improv Waarom zou je een game beperkingen opleggen? Een game heeft de potentie om meer te zijn dan alleen je cursor richten op een vijand, een knop indrukken en af en toe schelden. Die tijden zijn wel voorbij. Laat een game vooral een podium zijn om een breder publiek te bereiken. Bevalt het jou niet? Laat het dan lekker liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 12 juli 2021 13:57
    En weer een Sony titel waarbij je mag bijlappen voor de next gen versie.. ben toch wel serieus blij met mijn Xbox consoles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 12 juli 2021 15:22
    @Riyakuya Het is wel een versie met extra content he, het is niet exact dezelfde game met alleen een grafisch oppoets beurtje.
    Dus dat argument slaat de plank wel een beetje mis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 juli 2021 15:36
    @Messtranor Nou niet helemaal natuurlijk.
    Ben het met je eens dat die extra content best wat mag kosten, maar eigenaren van de game voor die next gen update laten betalen is wel degelijk een beetje krom. Dat had gewoon een patch mogen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 12 juli 2021 16:34
    @Ziminar ik ben het in zoverre met je eens dat er ook een optie moet zijn met alleen de grafische updates en dat die gratis moet zijn. Maar dat de patch die er nu is geld kost vind ik vanzelfsprekend.
    Maar de vergelijking met xbox was meer waar ik op doelde. Het is niet hetzelfde soort upgrade.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 juli 2021 16:06
    @Messtranor

    Wel mee eens eigenlijk. Sowieso moet een free upgrade niet van zelf sprekend zijn wat mij betreft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 12 juli 2021 19:01
    @Messtranor ja, en? Veel Xbox games krijgen continu gratis content updates en daarbij ook gratis next gen patches. En tevens is dat voor The Witcher 3 bijvoorbeeld ook aangekondigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 juli 2021 11:56
    @Riyakuya The witcher 3 is geen xbox exclusive en is op ps ook gewoon een gratis upgrade.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 13 juli 2021 20:50
    @Messtranor dat was ook mijn punt, dat ook third party developers (behalve EA haha) vaker gratis upgrades aanbieden, ook inclusief extra content.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 14 juli 2021 10:46
    @Riyakuya Ja maar je geeft aan alsof dat iets bijzonders is voor xbox, maar diezelfde upgrade voor the witcher 3 is ook op ps gewoon gratis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 12 juli 2021 16:25
    10 euro voor deze wandelende simulatie die mij absoluut niet bezig kon houden (1e uurtje was vet en vooral met de muziek erbij) maar alles erna……. is niet eens gratis het waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 12 juli 2021 21:03
    @DarkraverX Sluit ik me bij aan dit is zeer zeker geen meesterwerk zoals hieronder word aangegeven eerder een unieke eenmalige ervaring

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 12 juli 2021 21:46
    @DarkraverX
    Voor jou misschien, ontneemt niet dat de game toch wel echt een meesterwerk is. Ik vind de Soulslike games ook meesterwerken, maar ik zou die games nooit spelen omdat het mijn smaak niet is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 12 juli 2021 23:33
    @Ardyn Vandaar dat er ook staat *die mij absoluut niet*, en dan extra letten op *mij*. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vault_101

    • 16 juli 2021 23:55
    @Ardyn Mee eens. Sowieso zijn Kojima's games meesterwerken omdat het naast entertainment ook food for thought geeft. Kan eerlijk zeggen dat het mij een beter mens heeft gemaakt. Laten we vooral blij zijn dat hij naast content ook context schept.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 17 juli 2021 00:39
    @Vault_101
    Persoonlijk ben ik geen fan van Kojima. Ik focus me liever op ander soort meesterwerken.. waar mijn profielfoto en username misschien wat verklappen. HAHA