Kojima Productions onthult geavanceerd mistsysteem voor Death Stranding | Gamer.nl

Kojima Productions onthult geavanceerd mistsysteem voor Death Stranding | Gamer.nl

Kojima Productions laat het geavanceerde mistsysteem zien van de Decima Engine die gebruikt wordt voor Death Stranding.

Tijdens de presentatie op Siggraph 2017 in Los Angelos lieten Giliam de Carpentier van Guerrilla Games en Kohei Ishiyama van Kojima Productions het Height Fog System zien dat in ontwikkeling is voor Death Stranding.

De Decima Engine heeft een flexibel atmosferisch verstrooiing ysteem, net als andere engines. Dit verstrooiingsysteem bepaalt hoe licht valt op objecten en door bijvoorbeeld lucht. Normaal gesproken wordt hierbij een transmi ie LUT (Look Up Tables) gebruikt, waarmee bijvoorbeeld een benadering wordt gemaakt van hoe licht valt in mist. Dit height fog-model calculeert de mist meteen wanneer de scene wordt gerenderd, waardoor het lastiger is om mist er realistisch uit te laten zien.

De LUT (Look Up Tables) daarentegen is door Kojima Productions vervangen door een LUT die gebruik maakt van zonlicht en rayleighverstrooiing. Rayleighverstrooiing is de naam voor het fenomeen dat ervoor zorgt dat objecten die verder weg zijn vager en blauwer lijken. Hierdoor kunnen weersomstandigheden zoals mist realistischer worden weergegeven. Dit wijkt af van standaard LUT die in middleware gebruikt worden.

In de Decima Engine zijn nu twee weertypes voorgeprogrammeerd, namelijk zonnig en dichte mist. Deze kunnen gebruikt worden als basis voor andere weersomstandigheden.

Death Stranding is momenteel exclusief in ontwikkeling voor PlayStation 4. Lees hier meer over de ontwikkeling van Death Stranding.

Bekijk hieronder een testfilmpje van de Height Fog System dat is ontwikkeld voor Death Stranding, waarin zowel de weersomstandigheden zonnig als dichte mist kunnen worden gezien.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou