Kojima over Death Stranding en samenwerking met Guerrilla | Gamer.nl

Kojima over Death Stranding en samenwerking met Guerrilla | Gamer.nl

Hideo Kojima heeft een interview gehouden met de href="http://blog.us.playstation.com/2017/02/23/the-hideo-kojima-death-stranding-interview-strands-decima-and-guerrilla-games/">PlayStation Blog</a> over Death Stranding en zijn samenwerking met Guerrilla Games. Zijn aankomende game wordt een open-wereld actiegame met online elementen waarin spelers niet per se hoeven te schieten.

De PlayStation Blog vroeg naar details over de setting en gameplay van Death Stranding, maar deze kon Kojima niet echt geven. Hij zegt dat het in de basis een actiegame met een open wereld wordt, maar niet zoals de meeste: ''Je hebt veel vrijheid om te doen wat je wil en je kan in voertuigen, et cetera. Als je niet zo'n type speler bent, dan zijn er andere manieren om deze game te spelen. Ik kan niet veel meer zeggen, maar het is een open-wereld actiegame die heel erg intuïtief is om te spelen. Als je in de wereld komt en begint met ontdekken, hopen we dat er iets is dat je nog nooit eerder hebt gezien.''

Daarnaast gaf hij aan dat Hollywood-acteurs in games de toekomst gaan worden. Vanaf het begin stelde Kojima de game zich al voor met Norman Reedus in de hoofdrol, die nu ook een rol vertolkt in Death Stranding.

Tot slot vertelde Kojima over de samenwerking met Guerrila Games. Hij bezocht dertig studio's met PlayStation-ontwerper Mark Cerny om een engine voor Death Stranding te vinden, en vond de engine die Guerrilla gebruikt voor Horizon Zero Dawn de concurrentie ver vooruit. Toen hij een contract wilde opstellen voor een eventuele samenwerking, overhandigde de studio hem al een doos met de broncode voor de engine.

''Houd in gedachte dat we geen contract of iets hadden op dit moment, en toch gaven ze me wat in feite de kristallisatie was van vele jaren werk. Ze zeiden gewoon: "Mr. Kojima, gebruik deze engine alstublieft", en we dachten: deze mensen zijn geweldig.''

Er is nog geen releasedatum voor de PlayStation-exclusive Death Stranding. Kojima zegt dat de game in 2017 volop in productie zal gaan. Het volledige interview is hier te lezen.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou