Nieuws
Death Stranding 2

Kojima: 'Death Stranding 2 wordt geen normaal vervolg'

'Dingen die eerder onmogelijk waren, zijn nu mogelijk'

Geschreven door Michel Musters op
Ontwikkelaar Hideo Kojima claimt dat Death Stranding 2 "geen normaal vervolg" wordt - mede dankzij de technologische vooruitgang die sinds het origineel is geboekt.

Dat meldt hij in de zestiende aflevering van de Brain Structure-podcast. "Dit is een vervolg, dus ik werk voor de tweede keer samen met Norman (Reedus) en de technologie is enorm vooruitgegaan de afgelopen drie jaar. Dingen die eerder onmogelijk waren, zijn nu mogelijk. Dus we dagen onszelf echt uit. Het moet wat dat betreft geen normaal vervolg worden."

Reedus speelde in de eerste game de rol van hoofdpersonage Samuel 'Sam' Porter Bridges. De rol van dit personage in het vervolg is nog niet geheel duidelijk. "Ik kan nog niet veel vertellen. Ik denk dat veel mensen Sam mogen, en ik hoop dat die mensen terugkeren naar Death Stranding 2. Maar ik wil ook mensen die de eerste game niet hebben gespeeld aantrekken. Daarom heb ik de game zowel nostalgisch als nieuw gemaakt. Meer dan dat kan ik op dit moment niet zeggen."

Death Stranding 2 werd tijdens The Game Awards onthuld. Diverse acteurs en actrices uit het origineel keren terug, waaronder dus Norman Reedus, Lea Seydoux en Troy Baker. Zoals eerder onthuld hebben ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning rollen in de game. Net als het origineel draait Death Stranding 2 op de Decima Engine. Guerrilla Games helpt mee met de ontwikkeling van het spel. Het is niet bekend wanneer de PlayStation 5-game uit moet komen.

Later werd ook gemeld dat Kojima in 2023 nog een andere game wil onthullen. Mogelijk is dit Overdose, een horrorspel waar eerder al beelden van uitlekten. Ook werd onthuld dat er een film gebaseerd op Death Stranding gemaakt gaat worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fan maakt Mario Bros. Movie-trailer na met Super Mario 64-assets De Wild Dancer-vechtstijl uit Like a Dragon: Ishin uitgelicht
44

Reacties op: Kojima: 'Death Stranding 2 wordt geen normaal vervolg'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 21 december 2022 08:59
    Laat me raden, het wordt een vervolg zoals nog nooit iemand een vervolg gemaakt heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 21 december 2022 09:10
    @Dokter Caspari

    Kojima is een meesterlijk genie met meesterlijke games en meesterlijke gedachten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 december 2022 09:55
    @Iconic kojima is de van gaal van Japan maar dan in gaming.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 21 december 2022 10:17
    @hulstpower eerder Jezus Christus, al dan niet zijn pa.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Superptje

    • 22 december 2022 01:24
    @Iconic

    Geniaal meesterbrein!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 21 december 2022 09:07
    Waarom het nu al zo opblazen? Kan dan alleen nog maar tegenvallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 december 2022 09:50
    Ben met het eerste deel bezig op gamepass. Wat een game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 21 december 2022 10:08
    @Ziminar Wat vindt je er vet aan ? Want qua gameplay voelde ik het niet. Qua sfeer wel. Maar wat vindt je vet aan de gameplay van Death stranding?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RuanMoleman

    • 22 december 2022 09:07
    @Snoop213 ziplines

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 21 december 2022 10:22
    @Ziminar ik kon de sfeer waarderen, de spelwereld en op technisch vlak wist de game mij soms echt te verbazen. Het deed echt iets unieks op sommige vlakken. Maar de core-gameplay begon mij na een tijdje behoorlijk tegen te staan, het verhaal was mij te vaag dus ook dit was geen reden voor mij om door te spelen. Vooral het constante gestuntel, geglij en traag moeten sneaken langs vijanden maakte veel tochten voor mij ietwat frustrerend. Het spel voelde qua gameplay in zijn geheel soms aan als de 'loop over een touw of dunne lat' gameplay in andere games waarbij je het personage met tikjes van de stick in balans moet houden. Ik heb een behoorlijke hekel aan dit type gameplay. Had het mooier gevonden als de game gewoon stabiel speelde maar de tocht van a naar b bemoeilijkt werd door andere factoren, niet een instabiel bewegend hoofdpersonage.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 december 2022 11:49
    @Dokter Caspari Dat kan ik me goed voorstellen. Het vage verhaal klikte bij mij wel, maar ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen dat kan waarderen.
    Ik heb geen enkele keer het gevoel gehad van effectbejag, vaag zijn om vaag te zijn.
    Als dat wel het geval zou zijn geweest, maar dat is persoonlijk, dan was ik allang afgehaakt.
    Hoe tof ik het uiteindelijk ga vinden hangt wel ook af van een bevredigend einde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 21 december 2022 10:23
    @Ziminar
    Gaaf he. Greep mij ook meteen. Staat zeker in mijn top 10 (misschien wel top 5) van beste games die ik gespeeld heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 december 2022 10:34
    Ben benieuwd wat hij met deel 2 gaat doen. Het eerste deel is een game met een van de meest diepgaande gameplay die ik ooit in de 30 jaar dat ik videogames speel gespeeld heb

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 21 december 2022 11:11
    @coola

    Tov assassin's creed?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 december 2022 11:21
    @san5324

    Nee tov alle Games die ik ooit gespeeld in die 30 jaar tijd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 21 december 2022 11:27
    @coola mag ik vragen wat je zo diepgaand vindt dat jouw 30 jaar aan game ervaring overstijgt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 21 december 2022 12:26
    @Dokter Caspari Dat hij graag overdrijft zeker als het over Koijma games gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 december 2022 12:37
    @Snoop213

    Ik overdrijf nergens. Dit is letterlijk een van de meest diepgaande games die ik ooit heb gespeeld in de 30 jaar dat ik al game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 21 december 2022 12:49
    @coola Dat kan ik vond aan continue pakketjes wegbrengen weinig diepgaands aan. Leuk dat je rekening moest houden met de omstandigheden wanneer je die pakketjes weg moest brengen. Maar in Breath of the wild moest ik dat ook maar daar hebben in mijn ogen wel gedaan.. wat Koijma vergeten is. Namelijk afwisselende action adventure gameplay toegevoegd. En als jij gaat zeggen dat had Death stranding ook. Ben ik je voor en hoop ik dat je mij gaat vertellen welke andere dingen je nog in deze game moest doen dan pakketjes wegbrengen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 21 december 2022 14:04
    @coola wacht ff, is dit niet dat nep account?