Nieuws
Death Stranding

Kojima bedankt Death Stranding-fans jaar na release

Kojima Productions werkt inmiddels aan een nieuwe game

Geschreven door Michel Musters op
Om het eenjarige jubileum van Death Stranding te vieren, bedankt Kojima Productions alle fans van de game.

Dat deed het bedrijf op Twitter. In een tweet geven diverse leden van het team, waaronder Hideo Kojima zelf, een 'high five' aan fans. "Een jaar geleden lanceerde onze eerste ontwikkelde game Death Stranding op PlayStation 4." Inmiddels is het spel overigens ook verkrijgbaar op pc.

In oktober dit jaar bevestigde Kojima Productions dat het aan een nieuwe game werkt. Details zijn er nog niet. Eerder gaf Kojima al aan naar horrorfilms te kijken ter voorbereiding van een nieuw project. In mei dit jaar meldde hij dat een "groot project" van hem onlangs was geannuleerd. In een interview met Wired gaf acteur Norman Reedus, die de hoofdrol speelt in Death Stranding, aan dat hij in gesprek was met Kojima over meer content rondom Death Stranding.

Hideo Kojima vertrok een aantal jaar geleden bij Konami om zijn eigen studio op te richten. Zijn eerste game onder Kojima Productions was Death Stranding. In de game leggen spelers te voet of in diverse voertuigen grote afstanden af met pakketjes op de rug door natuurlijk landschappen die veel weghebben van IJsland. Acteurs als Norman Reedus en Mads Mikkelsen vertolken de hoofdrol.

Dit artikel delen:

Lees meer

Live om 14:30 uur: Assassin's Creed Valhalla (next-gen) Assassin’s Creed Valhalla is geslaagd teruggesnoeid
10

Reacties op: Kojima bedankt Death Stranding-fans jaar na release

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    JaccoPeek

    • 9 november 2020 12:42
    Jij ook bedankt Kojima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 9 november 2020 12:48
    Heb hem laatst pas gehaald, snap niet dat ik er zolang mee heb gewacht. Wat een ervaring is dit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 9 november 2020 13:07
    Zit nu al met smart de wachten op die droeftoeter die altijd reageert met iets van "hahaha, Postnl simulator, gaaaap" bij een death stranding bericht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 9 november 2020 13:30
    @darkmanwls
    HAHAHAHA! Nou inderdaad hè…wat een dijenkletsers zijn dat iedere keer, man man man. En het is niet alsof we dat niet al 35 keer eerder hebben gehoord, nee, het blijft leuk onder werkelijk iédere post over Death Stranding….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    alex201

    • 9 november 2020 14:41
    @darkmanwls Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik met die lage verwachtingen laatst dat spel heb opgepakt door al dat soort berichten. Ik ben echter echt zo positief verrast met alles. Het verhaal is zo tof gedaan ook al wordt het er voor mij nog niet duidelijker op, het acteerwerk is zo goed gedaan, alles is zo mooi in beeld gebracht en alles voelt als een soort journey die je doorgaat en dan ook nog de heerlijke soundtrack. Al met al positief verrast. :) Ik snap echter wel dat mensen die constant spanning en actie verwachten, wel wat teleurgesteld zijn. Ik vind alleen niet dat je dat dit spel kwalijk kan nemen. Moet ook wel zeggen dat de marketing eromheen, het niet echt duidelijker maakte voor iedereen wat je kon verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 10 november 2020 15:11
    @alex201 "Moet ook wel zeggen dat de marketing eromheen, het niet echt duidelijker maakte voor iedereen wat je kon verwachten" - mooi, dat is dan een zeldzaam succesje. Marketing moet je nieuwschierig maken en dan de kaken op elkaar persen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 9 november 2020 13:31
    Tegen al mijn verwachtingen in één van de meest indrukwekkende ervaringen die ik heb ervaren in een game. Heb de soundtrack regelmatig aan staan en krijg er dan iedere keer weer kippenvel van. Fantastische game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 9 november 2020 13:34
    @niqomipa
    Mee eens, vind het ook echt goed gedaan in de game als er weer een mooi nummer wordt afgespeeld tijdens een van je epische tochten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 9 november 2020 14:40
    Het gebeurt niet altijd, maar ik sta nog steeds achter de 9,5 die ik de game op Gamer.nl gaf!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    misjnoe

    • 9 november 2020 20:24
    Met zoiets als DS heb je altijd haters. Het was totaal nieuw en daarom enorm gewaagd. En er is echt wel terechte kritiek. De screenplay/het verhaal was af en toe tenenkromend slecht. "You are nothing but damaged goods. No you are damaged goods" anyone? Die scene dat ze over het strand rennen….hilarisch slecht! Iedereen die beweert dat, dat Kojima's quirkiness is, is wellicht niet helemaal objectief meer. Verder was het combat systeem echt niet goed. Dat is in MGS ook nooit een sterkte geweest, maar het was in ieder geval leuk. Combat in DS voelde voor mij nooit leuk, maargoed dat was ook niet de kern van de game. Ook had ik wel een wereld willen zien die iets voller was. Open world is prima maar red dead en the witcher hebben daar wel hoge standaarden gezet. Het hele idee wat het een strand game maakte was heel vet. Dat samen een infrastructuur opbouwen in de SP gaan we hopelijk meer zien. De landschappen en de muziek waren magisch en ondanks wat rariteiten was het verhaal veel boeiender dan in menig game. Ik denk dat dit een klassieker wordt, maar ik denk ook dat er heeeeel veel potentie zit in een deel 2 waarin er iets meer aandacht aan de zwakke elementen wordt besteed.