Zo nu en dan wordt een echte klassieker in een nieuw jasje gestoken. Zo konden we de afgelopen jaren remakes langs zien komen van onder andere Battlezone, Lander, Robotron en Frogger. Nu is het de beurt aan Defender, een spel uit 1983 dat destijds met 65.000 verkochte exemplaren een echte bestseller was. Eind dit jaar komt een 3D remake voor de drie next-gen consoles en GameSpy sprak met George Collins, een van de mensen achter deze remake, onder andere over hoe moeilijk het was de gameplay van het origineel te behouden in de remake:GameSpy: When Defender came out, it was one of the most complex games out there. Obviously, times have changed, but what has been done to maintain the "simple complexity" that made the original work? George Collins: The way to balance simplicity and complexity is to give the player one unique power and a thousand ways to use it. The player's unique power in this game is the ability to pick things up and put them down. It isn't hard to learn how to do that. But that one unique power lets you rescue people, manage resources, build things, concentrate your forces, and numerous other things. Defender wordt eind dit jaar verwacht, maar je kan nu het interview alvast hier lezen.