Nieuws
Final Fantasy 9

Kingdom Hearts 4 maakt bestaan Final Fantasy 9-remake waarschijnlijker

Beide titels stonden immers op de gelekte GeForce Now-lijst

Geschreven door Michel Musters op
Het feit dat Kingdom Hearts 4 is aangekondigd, maakt het bestaan van een remake van Final Fantasy 9 waarschijnlijker.

Beide games stonden namelijk op de vorig jaar uitgelekte GeForce Now-lijst. Na de onthulling van Kingdom Hearts 4 afgelopen weekend, zijn zo goed als alle Square Enix-games op die gelekte lijst officieel aangekondigd, met uitzondering van de remake van Final Fantasy 9.

Andere Square Enix-games die op de GeForce Now-lijst stonden, waren onder andere een remaster van Chrono Cross en de pc-versie van Final Fantasy 7 Remake. De GeForce Now-lijst bevatte ook een pc-versie van God of War en Uncharted: Legacy of Thieves, alsmede de vermelding van remasters van de Grand Theft Auto-trilogie. Nvidia liet na de lek weten dat de lijst echt was, maar samengesteld op basis van speculatie. Tot nu toe zijn de meeste titels op de lijst echter onthuld.

Vooralsnog is een remake van Final Fantasy 9 in ieder geval niet officieel onthuld. De game kwam in 2000 uit voor de PlayStation, maar werd in 2010 opnieuw uitgegeven als PS1 Classic op PS3 en PSP. In 2016 werd de rpg met enkele grafische verbeteringen op pc en PS4 uitgebracht.

Dit artikel delen:

Lees meer

Switch-gamer claimt Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp al te spelen Lego Star Wars: The Skywalker Saga is voor fans en verzamelaars
18

Reacties op: Kingdom Hearts 4 maakt bestaan Final Fantasy 9-remake waarschijnlijker

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Ardyn

    • 11 april 2022 11:04
    Ik ben echt benieuwd wat ze hiermee gaan doen, het liefst zie ik een accurate remake. De game moet vooral meer in de schijnwerpers gezet worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 11 april 2022 13:08
    Kom maar met ff8 remake !!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 april 2022 14:02
    @dennis070 Die game heeft nog maar een paar jaar geleden een remaster gehad. Daardoor lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze daar nu al een remake van zullen doen. Andere FF games zullen eerder aan de beurt zijn denk ik.
    Al zou ik het helemaal niet erg vinden hoor, FF8 kan best een remake gebruiken, het verhaal en de setting zijn geweldig, maar met name de gameplay is inmiddels best verouderd en was al nooit heel sterk (enorm ongebalanceerd).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 april 2022 14:15
    @Messtranor

    FF9 ook redelijk recent ( 2016/17)

    Ik vind FF8 nog steeds de beste FF game en de beste game allround.

    En ik vind het mede goed door het draw en junction systeem dat ik eerlijk gezegd heel erg goed vind werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 april 2022 14:41
    @coola maar ff9 was minder remaster dan ff8, ff9 is gewoon een upscale, ff8 had echt compleet nieuwe models en dergelijke.
    Ik zou ook liever 8 zien hoor, want zoals ik zeg, ik vind het verhaal en de wereld echt fantastisch. Maar het combat systeem is echt zwaar ongebalanceerd. Ik kan mezelf in het 1e uur van de game al zwaar overpowered maken waardoor combat de rest van de game feitelijk gewoon nutteloos is. Het draw en junction systeem is een heel goed idee hoor, maar de uitwerking mag wat getweaked worden.

    Dat ze ff9 waarschijnlijk eerder zullen remaken is ook niet wat IK wil, maar wat ik denk dat SE eerder zal doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 11 april 2022 20:49
    @coola met jou ken ik praten !!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 11 april 2022 20:48
    @Messtranor ik denk dat ik het verhaal van ff8 het beste in de reeks vind en de gamplay was ook top alleen was ik iets teleurgesteld met de remaster (kan je natuurlijk ook niet veel van verwachten ps1 game) dus ik hoop in de toekomst een remake van ff8.
    En uiteraard een remake van ffx mag uiteraard ook haha gedeelde plek trouwens ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 april 2022 21:01
    @dennis070 Voor mij blijft ff6 de beste, daarna 4, dan 7, en dan 8, maar voor de duidelijkheid, daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat die games ontzettend veel minder zijn. Eigenlijk vind ik alleen ff2 echt een draak van een game, de rest zijn allemaal geweldige games.
    Maar 8 is zeker niet zonder z'n gebreken. dat t desondanks toch een geweldige game is spreekt boekdelen over het verhaal en de setting

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 11 april 2022 15:32
    Ik wil eigenlijk helemaal geen FF9 remake, net als dat ik niet echt op een FF7 remake zat te wachten. Ik wil een nieuwe game in hetzelfde universum. FF9 is de enige Final Fantasy game waar in mijn mening het Fantasy stuk goed uit de verf komt, wat een magische wereld en populatie is het.

    Maar goed, bij gebrek aan neem ik genoegen met wat ik kan krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 april 2022 16:13
    @gimbal2 De fantasy zit wel degelijk ook in alle delen voor deel 7, pas daar kwam het steampunk/moderne stijltje er voor het eerst in. ( was nou juist de game die weer "terug" ging naar die oude stijl.
    Ik kijk dan ook zeer uit naar deel 16 die daar ook weer naar terug gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 11 april 2022 20:56
    @Messtranor
    FF6 was de eerste game die de steampunk kant opging, al had FF6 toch nog meer fantasy dan FF7.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 april 2022 20:58
    @Ardyn True,maar dat gaat voorbij aan t punt wat ik maakte, namelijk dat ff9 echt niet de enige "fantasy" ff game is, en zeker niet de eerste

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 12 april 2022 16:49
    @Messtranor
    Klopt natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 12 april 2022 03:07
    @gimbal2 SE is toch duidelijk wat minder van 'meer games in hetzelfde universum'. En ja, we hebben een X-2, de compilation van VII en Fabula Nova Cystallis. Maar geen van deze games heeft ooit het succes van zijn voorganger gevenaard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Streepje X

    • 11 april 2022 16:06
    Ik vind 9 eigenlijk ook maar een vreemde keuze hoor. Was een leuke en zeker het herspelen waard… Maar om uitgerekend van die game een 'remake te maken? Hmm, dan had ik voor deeltje '8' gegaan.

    Wat natuurlijk niet wil zeggen dat deze er nooit gaat komen!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 12 april 2022 02:54
    @Streepje X Je zou ook kunnen zeggen dat je juist wel voor IX moet gaan omdat die meer klassiek fantasy is, terwijl VII en VIII qua setting veel meer op elkaar lijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 12 april 2022 02:53
    Wellicht, maar dit jaar lijkt me erg onwaarschijnlijk. Niet alleen omdat de hele VIIR nog niet af is, maar ook om dat dit jaar juist de verjaardag is van FF V (30 jaar), VII (25 jaar) en XI (20 jaar), dus zou het juist logischer zijn dat ze nu eerst iets met die games gaan doen. V heeft net een pixel remaster gehad, VII zit in zijn remake en krijgt weer allemaal randgames eromheen, dus nu zou je denken dat ze XI nog in het zonnetje moeten zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 12 april 2022 18:50
    @Quirinius maar xi is een mmo, en nog steeds online. Daar zullen vast events ingame zijn