Uitstel van Kingdom Hearts 3 'komt niet door het ontwikkelteam' | Gamer.nl

Uitstel van Kingdom Hearts 3 'komt niet door het ontwikkelteam' | Gamer.nl

Kingdom Hearts 3-regisseur Tetsuya Nomura heeft in een interview met href="https://www.gamespot.com/articles/kingdom-hearts-3-director-tetsuya-nomura-explains-/1100-6451732/">Gamespot </a>uitgelegd waarom de game zo veel vertraging heeft opgelopen.

De grootste vertragende factor was het overschakelen naar Unreal Engine 4, nadat de game een jaar in ontwikkeling was. Nomura zegt dat de besli ing niet door hem werd gemaakt, maar door Square Enix.

"Er was een besli ing gemaakt om de te wi elen naar een externe engine, Unreal Engine. Dus we schakelden daar naar over. Helaas waren er wat dingen die teruggedraaid moesten worden en opnieuw gedaan moesten worden. Dus we werden min of meer teruggeplaatst, maar het was een besli ing die het bedrijf gemaakt moest worden."

Het gevolg hiervan is dat het plan voor het maken van content hiermee in de knoop kwam, waardoor er extra personeel nodig was. Extra intern personeel was echter schaars, omdat er vele andere projecten binnen het bedrijf lopen. Volgens Nomura was de timing van de besli ing daarom zeer ongunstig.

Dlc-werelden

Daarnaast werd gevraagd naar eventuele vera ingen qua Disney-werelden. "Ik denk niet dat we werelden geheimhouden totdat de game uit is. Ik denk dat we ze voor de lancering introduceren. Vandaag de dag kunnen games content toevoegen door middel van dlc, dus er is geen reden om werelden achter te houden."

Over dlc kon Nomura nog zeggen dat ze "niet zomaar" een systeem kunnen uitbrengen om dlc-werelden aan Kingdom Hearts 3 toe te voegen, dus bereidt het ontwikkelteam zich hierop voor. Hij benadrukt echter dat dit geen bevestiging of ontkenning is.

Kingdom Hearts 3 verschijnt in 2018 voor PlayStation 4 en Xbox One.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou