Warhorse Studios is opgericht door Mafia-ontwikkelaar Daniel Vávra. Het moet een open wereld-rpg worden voor pc en next-gen consoles. De game wordt in drie delen uitgebracht om het werk en de kosten te verdelen. De eerste trailer van de game werd al in december vorig jaar getoond, maar de Kickstarter-pagina toont ook de eerste screenshots.

Volgens Vávra komt de verdeling in drie episodes niet slecht uit: "Elk hoofdstuk speelt zich op een nieuwe map af, maar als je in hoofdstuk twee bent kun je teruggaan en quests doen in de locatie van hoofdstuk één. Maar verder speelt het verhaal zich op een nieuwe map af. Dus dit is ideaal. Het eerste hoofdstuk heeft nog negen vierkante kilometers en dertig uur aan gameplay, dus het is geen kleine game. De prijs zal hierdoor wel minder worden. Het wordt geen 60 dollar per epsiode, maar rond de 35 dollar ofzo. Dat is ons plan."

Warhorse heeft nog 29 dagen om 300.000 Engelse pond op te halen. Op moment van schrijven is er ongeveer 57.000 Engelse pond opgehaald. De Tsjechische investeerder Zdenek Bakala heeft echter ook geld in de game gestoken. Toch laat Vávra weten dat het project niet doorgaat als de Kickstarter-campagne niet succesvol is. "Dit is geen PR-stunt. We moeten het geld echt hebben, anders is het game over."