Killzone: Shadow Fall-rechtszaak om resolutie gaat door | Gamer.nl

Killzone: Shadow Fall-rechtszaak om resolutie gaat door | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Voordat Killzone: Shadow Fall uitkwam, beweerde uitgever Sony dat de shooter in 1080p zou draaien. Toen de game uitkwam, bleek dat de multiplayer een resolutie van 960 bij 1080 pixels gebruikte die vervolgens opgeschaald werd naar 1080p. De singleplayer draait wel op een resolutie van 1920 bij 1080 pixels.

Amerikaanse aanklager Douglas Ladore zei dat Sony consumenten had misleid door te zeggen dat de game op een resolutie van 1080p zou draaien, oftewel 1920 bij 1080 pixels. Sony zei daarop dat het bedrijf niet gelogen had over de resolutie van Killzone: Shadow Fall, en dat de game niet onder de California Consumer Legal Remedies Act valt. Daardoor zou de klacht volgens Sony niet geldig zijn.

Dinsdag bepaalde een Amerikaanse rechter echter dat de rechtszaak wel door mocht gaan. Sony's argumenten gingen volgens de rechter niet op. Advocatenkantoor Edelson handelt de rechtszaak af, dit bedrijf deed eerder al de rechtszaak tegen Sega en Gearbox om de kwaliteit van Aliens: Colonial Marines.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou