In totaal wilde ontwikkelaar Gameware 100.000 pond ophalen, maar na 18 dagen van de 30 dagen stond de teller op slechts 16.000 pond. "In plaats van de te doen alsof het anders is en door te gaan met updates, hebben we besloten eerlijk te zijn tegenover onszelf en jullie en stoppen we", zo laat de ontwikkelaar weten. Als een van de oorzaken van de weinige interesse voor een nieuwe platformgame, geeft de ontwikkelaar aan dat ze weinig te laten zien hadden gedurende de campagne en wilde proberen samen met de fans de game op te gaan bouwen; "Dit was een risico en het pakte niet goed uit". 

De ontwikkelaar geeft aan dat het binnenkort met meer nieuws komt over hoe het verder wil gaan met de ontwikkeling van een vierde James Pond-game. Het originele James Pond stamt uit de jaren '90. Er werden twee vervolgen gemaakt: James Pond 2: Codename RoboCod en James Pond 3: Operation Starfish. Het tweede deel verscheen onder andere op de SNES, Mega Drive en Game Gear, maar werd later ook naar PlayStation 2 en DS overgezet. In 2011 verscheen een nieuwe game op iOS genaamd James Pond in the Deathly Shallows.