Nieuws

Kickstarter indiegame Pinstripe behaalt binnen een dag doel

Een avontuur in de hel

Geschreven door Aida . op

De Kickstarter-campagne voor 2D-platformer Pinstripe heeft binnen een dag zijn beoogde doel behaald. Het spel wordt ontwikkeld door één ontwikkelaar, Thomas Brush. 

Op het moment van schrijven, twee dagen na de lancering van de campagne, staat het behaalde bedrag op 48.107 dollar. Ontwikkelaar Thomas Brush heeft op dit moment bijna vier jaar in zijn eentje aan Pinstripe gewerkt. 

Brush ontwikkelt niet alleen de programmering van het spel, maar ontfermt zich ook over het design, de muziek en het schrijfwerk. “Er is geen game als Pinstripe en ik denk dat dit komt omdat het volledig gemaakt wordt door één ontwikkelaar.” Brush maakte eerder de gratis platformers Coma, Skinny en Crunchem Numbers.

In Pinstripe besturen spelers Teddy, die naar de hel reist om zijn ontvoerde dochter Bo te redden. Teddy wordt hierbij vergezeld door zijn hond en moet puzzels oplossen, met verloren zielen communiceren en monsters verslaan.

Pinstripe is in ontwikkeling voor pc, Mac en Linux en moet in augustus dit jaar uitkomen. Een iOS-versie van de game wordt geproduceerd als de Kickstarter-campagne 75.000 dollar ophaalt. Geïnteresseerden kunnen Pinstripe voor 15 dollar reserveren. 

Bron: Kickstarter

Dit artikel delen:

Lees meer

Voorverkoop Hyper Light Drifter gestart op GOG Tharsis
2

Reacties op: Kickstarter indiegame Pinstripe behaalt binnen een dag doel

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ShadowX

    • 19 februari 2016 17:54
    Heerlijke games zijn dit, top dat hij ze doel behaalt heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 19 februari 2016 21:55
    Ziet er heel mooi uit, zoals veel games tegenwoordig. Maar dat betekend niet dat het ook lekker speelt of leuk is.. ik wacht wel tot die een keer in de aanbieding is op steam ofzo.. enuh, 75000 dan pas voor de ios versie? hmmm… vraag me af welke engine hij gebruikt dat het bijna $30.000 kost om een iOS versie te maken.. Tegenwoordig zou dat bijna namelijk gewoon een druk op de knop moeten zijn om naar een ander platform te exporteren, zeker bij dit soort games..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.