Kickstarter indiegame Pinstripe behaalt binnen een dag doel | Gamer.nl

Kickstarter indiegame Pinstripe behaalt binnen een dag doel | Gamer.nl

De Kickstarter-campagne voor 2D-platformer Pinstripe heeft binnen een dag zijn beoogde doel behaald. Het spel wordt ontwikkeld door één ontwikkelaar, Thomas Brush. 

Op het moment van schrijven, twee dagen na de lancering van de campagne, staat het behaalde bedrag op 48.107 dollar. Ontwikkelaar Thomas Brush heeft op dit moment bijna vier jaar in zijn eentje aan Pinstripe gewerkt. 

Brush ontwikkelt niet alleen de programmering van het spel, maar ontfermt zich ook over het design, de muziek en het schrijfwerk. “Er is geen game als Pinstripe en ik denk dat dit komt omdat het volledig gemaakt wordt door één ontwikkelaar.” Brush maakte eerder de gratis platformers Coma, Skinny en Crunchem Numbers.

In Pinstripe besturen spelers Teddy, die naar de hel reist om zijn ontvoerde dochter Bo te redden. Teddy wordt hierbij vergezeld door zijn hond en moet puzzels oplo en, met verloren zielen communiceren en monsters verslaan.

Pinstripe is in ontwikkeling voor pc, Mac en Linux en moet in augustus dit jaar uitkomen. Een iOS-versie van de game wordt geproduceerd als de Kickstarter-campagne 75.000 dollar ophaalt. Geïntere eerden kunnen Pinstripe voor 15 dollar reserveren. 

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou