Nieuws
Mortal Kombat

Keanu Reeves wil Neo of John Wick niet in Mortal Kombat zien verschijnen

"De films en de games doen elk hun eigen ding"

Geschreven door Michel Musters op
Als het aan acteur Keanu Reeves ligt, verschijnen personages Neo uit The Matrix en John Wick nooit in Mortal Kombat-games.

Dat laat hij weten tijdens het beantwoorden van vragen van fans in een video van Esquire. Hij werd gevraagd of hij een van de personages graag in een Mortal Kombat-game ziet verschijnen. "Als het aan mij ligt niet. Mortal Kombat is geweldig, maar Neo, John Wick... weet je, die doen hun eigen dingen. Mortal Kombat doet zijn eigen ding."

Aangezien zowel Mortal Kombat en The Matrix van Warner Bros. zijn, hoopten veel fans op een crossover tussen de game en de filmreeks, waar eind dit jaar een vierde deel van uitkomt. Daarbij heeft Ed Boon, de bedenker van Mortal Kombat, in het verleden gemeld dat hij Neo en John Wick graag als gastpersonages in Mortal Kombat 11 zou zien. Hij heeft echter nooit uitgelegd waarom dit niet is gebeurd. In 2019 meldde hij aan Game Informer dat er "een goede kans" was dat Neo in Injustice 2 zou verschijnen, maar ook dat is niet doorgegaan.

Er zijn overigens wel meerdere games gebaseerd op The Matrix verschenen, waarin het personage Neo een prominente rol speelt. Reeves schittert daarnaast ook in andere games - zo heeft hij een belangrijke rol in het vorig jaar verschenen Cyberpunk 2077.

Dit artikel delen:

Lees meer

Virtueel Xbox-museum gelanceerd Reggie Fils-Aime kocht een Xbox voordat hij een GameCube haalde
14

Reacties op: Keanu Reeves wil Neo of John Wick niet in Mortal Kombat zien verschijnen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Furyans

    • 23 november 2021 15:44
    Mortal kombat is niet bruut genoeg voor John Wick :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 23 november 2021 16:00
    "Als het aan acteur Keanu Reeves ligt…" Maar gelukkig ligt het niet aan Keanu en dus kan het alsnog gebeuren. Het is zoals altijd een kwestie van geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 23 november 2021 16:23
    Ik vind eigenlijk dat al deze gast-personages niet in Mortal Kombat horen.
    Leuker zou het zijn als Neatherrealm een aparte vechtgame zou maken gebaseerd op bekende filmpersonages.

    En als er dan toch met alle geweld filmpersonages in MK moeten, waar blijft dan Ash van Evil Dead?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 november 2021 16:28
    @mole28

    Ash Williams hoort zo hard in mk 11 jammer dat die dlc nooit is gekomen. Ik hoop dat het bij mk 12 werkelijkheid wordt. Best bedachte personage ooit sinds het begin van het woord entertainment

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 23 november 2021 17:06
    @coola Hoe vet zou het zijn als je die dude van Assassins Creed kon spelen in Mortal Kombat? Of nog beter, een werknemer van Ubisoft! En dat je dan tegen Rockstar mag vechten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 23 november 2021 21:49
    @worms_master

    Hahah dat zou op zich wel grappig zijn. Maar dat betekend ook andersom. Dat is de keerzijde dat Rockstar dan ook Ubisoft een nek om kan draaien. Dan wel 2 van de top mannen van de de bedrijven.

    Misschien iets om een spin off op te baseren.
    Developers Kombat. (ook al zou je vanwege het gebruik van die K misschien wel problemen krijgen of in ieder geval dat WB het zou proberen. )
    En dan alle top mannen van de hoogste game bedrijven elkaar bevechten om te zien wie de sterkste is. Hahaha
    Denk dat Bobby Kottick op dit moment het meest gefatalitiet( geen woord maar klinkt wel leuk) zou gaan worden.
    En dan door iemand die ijs als wapen heeft. Kan die toch door een Blizzard het loodje leggen.

    Ik hoor kansen voor een hele foute b game. Maar misschien wel grappig. Denk alleen dat niemand toestemming geeft. Hahha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 23 november 2021 22:41
    @watashi wa maurice desu. Haha we hebben goud in handen denk. Deadly Developers klinkt ook wel catchy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 24 november 2021 07:21
    @worms_master

    Ja die is beter. Ook geen gezeur omdat het ergens op leek.
    Hahah

    Deadly Developers . Die klinkt veel beter zelfs. Haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 24 november 2021 09:18
    @worms_master Hey, coola reageert nooit op ubisoft posts, dat is bullshit. Dat heeft ie mij gisteren zelf verteld bij een ander artikel. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 23 november 2021 17:52
    @coola
    We hebben trouwens eindelijk de gehele Ash vs Evil Dead serie afgekeken vorige week. (We waren toentertijd even afgehaakt vanwege de mortuarium aflevering ;) )
    Geweldige serie!
    Eigenlijk zouden Sam Raimi en co een Mortal Kombat film moeten maken, dan krijg je pas echte Fatalities!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 november 2021 11:05
    @mole28

    Nice. Ik vind het persoonlijk een van de beste series ooit gemaakt enkel Stargate SG-1 staat er boven voor mij. Ik was toendertijd niet ready voor de mortuarium scene, maar achter af vind ik het een geweldige scene en ik dacht dat ze die nooit zouden kunnen overtreffen qua nastyness maar toen kwam de spermabank scene in seizoen 3 en oh boy xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 23 november 2021 21:57
    @coola

    Zeker een heel goed en onbedoeld grappig( ik bedoel hij is wel grappig bedoelt maar Ash doet alles alsof het serieus is maar eigenlijk is het gewoon fout en humor) personage. Maar nog beter in beeld gebracht door Bruce. Of het het beste is vind ik lastig. Want er is voor hem ook heel veel goed geacteerd toen acteren nog niet ging om een beetje opnemen en later in de edit nog van alles te veranderen.
    Maar ik vind Bruce als Ash wel geniaal, en mijn topper is Army of Darkness dan. Helaas vind ik Ash vs Evil dead toch te langdradig. Kom niet door die serie heen. En ik heb ook geen idee hoe ik mezelf er wel toe kan krijgen. Maar neemt niet weg dat Ash heel sterk bedacht is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • LoGiCaL_PsYcHo

    • 24 november 2021 07:19
    Ik hoop dat ze die gast met de grasmaaier uit Peter Jackson's Braindead erin stoppen. Of die dame uit Tarantino's Planet Terror. Of The Bride uit Kill Bill. Of Duke Nukem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 24 november 2021 09:20
    Persoonlijk vind ik die gast characters in MK behoorlijk afdoen aan de stijl van de game. Ik kom uit de 80's en robocop, terminator en rambo waren en zijn helden uit mn jeugd. Maar had ze liever niet in MK gezien achteraf.