Onlangs verscheen er een speelbare singleplayerdemo van het spel Frontlines: Fuel of War op Xbox Live. Voor sommige spelers voldeed de demo niet helemaal aan hun verwachtingen, wat resulteerde in de nodige kritiek die onder andere op de forums van ontwikkelaar Kaos Studios gespuid werd. De ontwikkelaar heeft inmiddels op deze kritiek gereageerd en zegt goed te luisteren naar de wensen van de spelers.

Enkele problemen die sommige gamers met de demo hadden, zijn door de ontwikkelaar inmiddels al aangepakt. Zo is de besturing van de C4-drone verbeterd en heeft men gewerkt aan grafische bugs, gezorgd voor een betere framerate en een reductie van de pop-up aan de horizon. Verder zijn er bugs in de AI die verholpen zouden moeten zijn. Sommige mensen vonden ook dat het spel in zijn geheel iets te snel was. Volgens de makers zou dit in het uiteindelijke spel minder evident moeten zijn door de aanzienlijk grotere omgevingen dan in de demo.

Het is altijd goed om te horen dat ontwikkelaars de kritiek serieus nemen. Gamers die nog wat te melden hebben over de demo, wordt aangemoedigd om naar het officiële forum van Kaos Studios te surfen en van zich te laten horen. Het feit dat Kaos Studios zelf is voortgekomen uit de community van Battlefield 1942 (ze waren verantwoordelijk voor de mod Desert Combat) verklaart mogelijk waarom ze nu zo goed naar de community willen luisteren.