Vandaag zijn er een hoop nieuwe screenshots voor Ghostbusters vrijgekomen, met daarnaast ook nog enkele informatie over de game zelf. Zo zul je als een nieuwe Ghostbuster spelen, die het oude team in 1991, twee jaar na de gebeurtenissen van Ghostbusters II, aanvult. Heel New York is in de ban geraakt van Gozer, de bovennatuurlijke slechterik uit de eerste Ghostbusters-film. De game begint zelfs enkele dagen voordat er een grote tentoonstelling over Gozer geopend zal worden.

Gozer is echter niet de slechterik uit het spel, maar zal wel een belangrijke rol in het verhaal spelen. Andere bekende vijanden uit de films zullen echter wel terugkeren, zoals Stay Puft (de enorme marshmallow-man), Slimer en de Grijze Bibliothecaresse.

De singleplayer zal voornamelijk lineair verlopen en richt zich op de personages en de beroemde locaties van New York. De bedoeling is dan ook om zo veel mogelijk de sfeer van de originele films te behouden. Dat houdt in dat humor een erg belangrijke rol zal spelen in de game.

Zo zal er een level zijn waarin je de Grijze Bibliothecaresse moet vangen. Naarmate je dichterbij komt zal de omgeving steeds vreemder worden. Boeken rondvliegen en de PKE-meter, die de paranormale activiteit weergeeft, geeft steeds meer van deze activiteit aan.

Naast de al genoemde PKE-meter zullen ook andere wapens uit de film verschijnen. Dit zijn de Proton Packs, die in drie verschillende standen kunnen staan, Proton, Slijm en Elektron, en de Tether-gun, die slijm schiet. Om het film-gevoel intact te houden zal er geen HUD zijn. Verwonding merk je als het scherm rood kleurt en aan het Proton Pack kun je zien hoe het er met je wapen voor staat.

Tot slot wist nog gemeld te worden dat de PS3- en Xbox 360-versies op 1080p zullen draaien. Ghostbusters wordt rond kerst volgend jaar verwacht.

Op de gamepage van Ghostbusters staan nog een hoop extra screenshots.