Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws

Just Cause 3 wereld mogelijk grootste ooit

Ontwikkelaars vertellen waarom

Geschreven door Thijs Arnoldus op
Aankomende tropische shooter Just Cause 3 heeft een van de grootste maps in de geschiedenis van sandbox-games. De claim komt naar voren in een video van ontwikkelaar Avalanche Studios op het officiële Just Cause 3 YouTube-kanaal.

In onderstaande video vertelt de ontwikkelaar wat er op de 1035 km2 grote map te vinden is. Het fictionele eiland Medici is gebaseerd op zonovergoten mediterrane bestemmingen als Malta, Frankrijk en Italië. Het eiland is onderverdeeld in drie hoofd regio’s. Deze zijn een metropool van rijk en arm, een bosrijk berglandschap en ongerepte natuur met arme vissersplaatsjes en verstopte legerbasissen.

Een van de redenen dat de map zo groot is geworden is omdat Rico zich veel via parachute en vliegtuig verplaatst. Verticaliteit is erg belangrijk in Just Cause 3, om de zogenaamde verticale gameplay te ondersteunen is er zelfs speciale technologie ontwikkeld. 

Bron: YouTube

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe Personas en screenshots uit Persona 5 verschenen Achter de schermen van The Witcher 3 – Deel 2
33

Reacties op: Just Cause 3 wereld mogelijk grootste ooit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Apetjoek

    • 2 jaren geleden
    No Man's Sky sees your world and raises it by 18 quintillion planets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 jaren geleden
    Nou vergelijk je een spel dat werk met random generated content en een spel dat meter voor meter met de hand gemaakt is. Appels en peren dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 2 jaren geleden
    Het gaat toch over hoe groot de game is, toch niet over hoe deze gemaakt is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 2 jaren geleden
    Eerst nog maar eens afwachten of dat No Man's Sky wat gaat worden, ben iemand die er best naar uitkijk maar wat ik er tot op heden van heb gezien lijkt mij zeer snel te vervelen.

    Just Cause 2 was enorm vet en ik ga ervan uit dat deel 3 nog vetter wordt en dat je weer helemaal los kan gaan in deel 3 net zoals je kon in deel 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 2 jaren geleden
    Just Cause 3 is ook nog niet uit, toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 2 jaren geleden
    Klopt maar No Man's Sky is een compleet nieuwe game, Just Cause hebben we als gamer ervaring mee.

    Ga niet zeggen dat het een geweldige game gaat worden alleen ga ik er wel vanuit gezien de ervaring met deel 2.
    No Man's Sky moet dat eerst nog zien te bewijzen iets wat de makers met deel 1 en 2 (en dan met name deel 2) al gedaan hebben.

    Wel wil ik eraan toevoegen dat de makers van No Man's Sky genoeg ervaring hebben om een mooie titel neer te zetten, heb me enorm vermaakt met Joe Danger en Joe Danger 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MacBlade

    • 2 jaren geleden
    @darkmmanwls. NMS is niet random generated. Want als jij bv. dezelfde planeet bezoekt als ik dan ziet deze er namelijk precies hetzelfde uit. Deze manier van programmeren zou wel eens revolutionair voor de open wereld games kunnen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 2 jaren geleden
    zo revolutionair is het niet.

    Het is gewoon een algoritme die kijkt welke parameters er zijn er daar een planeet voor maakt. die parameters is voor iedereen hetzelfde.

    Hetzelfde als je bijvoorbeeld bij minecraft, factorio of rimworld, als je dezelfde seed gebruikt voor een map dan zie je hetzelfde wat iedereen bij die bepaalde seed ziet.

    En zo'n algoritme is niet echt bepaald origineel, of moeilijk te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 2 jaren geleden
    Vertel eens over de algoritmes die jij geschreven hebt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • dooder39

    • 2 jaren geleden
    BS, die algoritmes zijn random generated seeds die opgeslagen zijn, net zoals in Minecraft en Starbound. Ze worden pas generate als een speler voor het eerst in de zonnestelsel komt, tot die tijd bestaat er niks van de zonnestelsel op de locatie na.

    NMS is hartstikke random generated.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Razgriz

    • 2 jaren geleden
    @dooder39, dat ze pas gegenerate worden op het moment dat ze nodig zijn wil niet zeggen dat ze volledig willekeurig zijn. De seedwaarde ligt van tevoren vast en is dus voor elke speler hetzelfde. Als je coordinaten van planeten uitwisselt met andere spelers dan zal elke speler dezelfde planeet met dezelfde kenmerken vinden. Als het spel volledig willekeurig gemaakt zou zijn adhv random seeds dan zou iedereen een andere planeet vinden. Je zegt het zelf al: seeds die opgeslagen zijn en dus niet ter plekke random worden aangemaakt. On the fly/procedural generation ipv volledig randomgeneration

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • dooder39

    • 2 jaren geleden
    De seeds worden pas bepaalt als een locatie van de ster voor het eerst door een speler wordt benadert, DAN pas worden ze opgeslagen. Tot die tijd bestaat er niks behalve de locatie. Dus ja het IS random generated.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 2 jaren geleden
    Nee, procedurally generated. Dat betekent dat alles gebaseerd is ok elkaar, in plaats van op willekeur. Je zal dus geen sneeuw vinden op een planeet dichtbij een zon; iets wat bij een willekeurig gegenereerde planeet wel zou kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 2 jaren geleden
    Nee, procedurally generated. Dat betekent dat alles gebaseerd is ok elkaar, in plaats van op willekeur. Je zal dus geen sneeuw vinden op een planeet dichtbij een zon; iets wat bij een willekeurig gegenereerde planeet wel zou kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tombraider225

    • 2 jaren geleden
    Lekker groot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MiezeL

    • 2 jaren geleden
    uh neem aan dat je 40km2 bedoelt ipv meter?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ThijsArnoldus

    • 2 jaren geleden
    Omgerekend zelfs 644 Km2, die Amerikanen ook met hun rare meetsystemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Razgriz

    • 2 jaren geleden
    Zoals JurgenD hieronder aangeeft: 400 mijl * 1,60934^2 = 1035 km2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stuyvesant

    • 2 jaren geleden
    De wereld in The Elder Scrolls II: Daggerfall was ongeveer 161.600 km2 groot met ongeveer 15.000 steden en 750.000 NPC's. Dan hebben ze nog wat vierkante kilometers te gaan… Beetje grootheidswaanzin van de ontwikkelaar van Just Cause 3?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wolfy

    • 2 jaren geleden
    Een groot deel van Daggerfall werd ter plekke gegenereerd, in tegenstelling tot de wereld van Just Cause 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.