Nieuws
switch oled

Joy-Cons van nieuw Switch-model zijn gelijk aan die van oud model

De 'drift' keer dus mogelijk ook terug

Geschreven door Michel Musters op
De Joy-Cons die bij de oled-editie van de Nintendo Switch worden geleverd, zijn gelijk aan die van het oude model.

Dat heeft het bedrijf bevestigd aan Gamespot. "De Joy-Con-controllerconfiguratie en -functionaliteit is niet veranderd met de Nintendo Switch (oled-model). De configuratie en functionaliteit is hetzelfde als bij de Joy-Con-controllers van het Nintendo Switch-systeem."

Het lijkt dan ook waarschijnlijk dat het zogenaamde 'drift'-probleem niet is opgelost. Veel Switch-spelers maken melding van drift, waarbij de analoge stick bewegingen registreert die er niet zijn. Nintendo-directeur Shuntaro Furukawa heeft zich in 2020 al verontschuldigd voor het probleem en er staan ook diverse gerelateerde rechtszaken gepland in de Verenigde Staten. Voor zover bekend is het echter nog altijd niet opgelost. Wel repareert Nintendo in diverse landen, waaronder Nederland, de Joy-Con kosteloos.

Het nieuwe Switch-model is qua afmetingen vergelijkbaar met de reguliere Nintendo Switch, maar heeft een groter scherm van 7 inch met oled-technologie. Dit moet betere kleuren en een hoger contrast opleveren. Ook bevat de hybride console een LAN-poort, 64 GB systeemgeheugen en ingebouwde luidsprekers met verbeterde audio. Tot slot bevat de console een brede, verstelbare standaard. Ook het dock waarin het systeem wordt geplaatst is vernieuwd.

Nintendo laat weten dat de functies van het nieuwe Switch-model verder gelijk blijven: zoals gewoonlijk kan de Switch overal mee naartoe genomen worden om er ter plekke op te gamen, maar kan hij ook via de dock aan de televisie gekoppeld worden. Ook de interne hardware lijkt op bovengenoemde uitzonderingen niet aangepast. Eerder gingen er bijvoorbeeld geruchten dat een nieuw Switch-model een 4k-resolutie zou kunnen weergeven op televisie, maar dit blijkt niet te kloppen.

De nieuwe Switch met het oled-scherm komt op 8 oktober uit.

Nintendo Switch

Dit artikel delen:

Lees meer

Horrorgame Silent Hill-maker nog in 'prototypefase' Nieuwe The King of Fighters 15-trailer toont Ramon
18

Reacties op: Joy-Cons van nieuw Switch-model zijn gelijk aan die van oud model

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    DarkBever

    • 8 juli 2021 11:56
    Jammer dat het drift probleem nog niet opgelost is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 juli 2021 12:06
    Ik vind dit toch wel een luie upgrade van Nintendo.
    Alleen een beter scherm, terwijl er zoveel kansen waren voor om dit model zoveel te verbeteren.
    Betere joy -cons die langer goed blijven, maar te plaatsen zijn op de huidige Switch.
    Betere dock voor betere prestaties

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Monojaxx

    • 8 juli 2021 12:43
    Ik ben in tijden niet zo teleurgesteld geweest in Nintendo. Waarschijnlijk dat we nu pas een echte upgrade te zien krijgen in 2024? Dan zal het ook vast een geheel nieuwe console zijn. Wachten maar weer dus, zoals gewoonlijk bij Ninty.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 8 juli 2021 12:50
    @Monojaxx Hier hetzelfde, alhoewel ik er nog een beetje semi-begrip voor heb dat er nog geen nieuw models is. Door de huidige chiptekorten is dat eigenlijk niet heel realistisch.

    Maar wat we dan met deze moeten? Hij had ook simpelweg als vervanger van het huidige model geintroduceerd kunnen worden tegen een kleinere verhoging dan nu het geval is. In NL gaat hij waarschijnlijk gewoon 380 kosten. Het publiek is toch voornamelijk het volk wat er nog geen heeft en hierdoor over de streep getrokken wordt.

    Maar viel er nou echt niet iets te verbeteren aan clocksnelheden of RAM om huidige games die struggelen wat beter te laten lopen? Waarom gaan betere Joycon's (voornamelijk sticks zonder drift en met groter bereik).

    OLED is natuurlijk zeer welkom, maar dat alleen is niet genoeg voor mij om te upgraden. Moet wel zeggen dat ik nog een OG Switch heb die ik overweeg te verkopen om deze voor aan te schaffen. Maar de OG Switch is wegens unpatched nog zoveel waard dat het me dan misshien niet eens een euro kost.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 8 juli 2021 17:54
    @MikkelR1 ik heb m voor 360 eur. gepreorderd. Ze hebben exact gedaan wat ik hoopte. Ok, van mij hadden de Joy-Cons er nog aan vast mogen zitten zoals bij de lite, zodat het geheel nog wat kleiner zou worden.

    Ik kan niet wachten tot 8 oktober!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 8 juli 2021 13:08
    Voor de mensen die toch graag de nieuwe Switch willen hebben. Er is weer een mooie inruilactie bij GameMania. Als je de OG Switch hebt dan betaal je nog 150 euro bij. Staat een mooi lijstje want je kan ook andere systemen gebruiken om in te leveren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 8 juli 2021 14:23
    @Snafu9 thanks ga dit heel misschien doen. Toch het tweedehands doorverkopen wat makkelijker. Weet je ook tot wanneer je deze actie kan doen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 8 juli 2021 17:01
    @MissMeNL
    Was nu al te doen. En zag net dat het helaas al is uitverkocht. Heb me pre-order wel nog kunnen zetten. Ga er wel vanuit dat ze nog een actie gaan doen als ze meer aanbod hebben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 8 juli 2021 15:10
    @Snafu9 Alleen voor mensen die een pre-order hebben weten te bemachtigen en het aanbod is weer zeer beperkt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 8 juli 2021 13:18
    @redachtie: reageren is niet meer leuk. Bijna alles wat ik schrijf is spam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 8 juli 2021 13:45
    @Chinco
    Heeft te maken met speciale tekens. Je kan geen euro teken en dat soort tekens gebruiken. Ook kan je geen dubbele punt op een i of e zetten. Heel irritant

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 8 juli 2021 14:24
    @Snafu9 heb ik op gelet maar ook dan zijn bepaalde berichten niet te plaatsen. Vooral woorden met dubbele betekenissen lijken hier ook onder te vallen maar heb ze al een paar keer gemaild met uitleg, nog geen reactie terug gehad

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 8 juli 2021 17:53
    @Jumpman dat laatste, inderdaad. Daarom heb k het nu maar hier geplaatst. Heel irritant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 8 juli 2021 17:55
    @Snafu9 het euro teken was inderdaad het probleem. Thanks!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MonsterCrab

    • 9 juli 2021 14:48
    @Chinco Wordt aan gewerkt. Het zou nu al iets beter moeten zijn, want we hebben veel speciale tekens weer toegelaten. We hebben veel last gehad van spam en moesten daarom super streng zijn. Excuses!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 10 juli 2021 22:34
    @MonsterCrab thanks!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 8 juli 2021 15:20
    "Joy-Cons van nieuw Switch-model zijn gelijk aan die van oud model"

    Oo dus je kunt ze gewoon ook op je oude Switch gebruiken of staat dat niet bij de zwarte dock??.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 9 juli 2021 12:29
    @Baroness
    Wat jij zelf persoonlijk mooi vind natuurlijk. Ze passen er gewoon op dus waarom niet