'Journey-spelers bleven elkaar aanvallen' | Gamer.nl

'Journey-spelers bleven elkaar aanvallen' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"In plaats van dat zij samenwerken en een relatie met elkaar opbouwden, bleven spelers elkaar maar aanvallen en elkaar in een ravijn duwen", aldus Hunicke, die vertelt dat ze op dat moment teleurgesteld raakte in de mensheid. "We hebben de setting ontworpen zodat ze elkaar helpen, maar ze maken elkaar nog steeds af, alsof ze totaal geen moreel besef hebben."

Hunicke vertelt dat ze daarna sprak met een kinderpsycholoog. Deze vertelde haar dat spelers, wanneer zij geconfronteerd worden met een nieuwe virtuele wereld, terugkeren naar hun kinderlijke staat en "niet weten dat wat ze aan het doen zijn slecht is". Hierna besloot ze de physics die het duwen mogelijk maakten te verwijderen.  


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou