"Het zijn twee spannende weken geweest sinds de lancering van Journey op PlayStation Network. We zien de persoonlijke connectie tussen ons werk en de spelers als de meest echte en waardevolle beloning. Daarom allemaal bedankt voor jullie ondersteuning en voor het investeren van tijd en geld om onze game te spelen", aldus Chen.

Volgens Chen heeft Thatgamecompany in de twee weken sinds Journeys lancering meer fanmail over de game ontvangen, dan het bedrijf in drie jaar heeft gekregen van fans van Flower. "Deze (Flower-fans) varieerden van een 9 jaar oud meisje tot een man van 65 jaar, van een uitgezonden marinier tot een soldaat die terugkwam uit Irak. Er waren zelfs verhalen over de herinnering van een moeder aan haar twee kinderen in de tarwevelden, een surrealistische vlinderfantasie over iemands overleden grootmoeder en een jongeman die sprak over zijn broer met het downsyndroom. Dat soort brieven motiveren ons bij TGC om verder te werken."

Soundtrack

Thatgamecompany kreeg volgens Chen veel positieve reacties op de soundtrack van de game. Daarom heeft de ontwikkelaar besloten om deze ook uit te geven. De soundtrack verschijnt op 10 april in de PlayStation Store en op iTunes. Ook wordt de soundtrack in beperkte oplage op cd uitgebracht.