Journey-bedenker: 'Game designers maken van spelers klootzakken' | Gamer.nl

Journey-bedenker: 'Game designers maken van spelers klootzakken' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Chen zegt dat geen enkele gamer geboren wordt als klootzak. "Ik geloof dat het heel vaak zo is dat de speler geen klootzak is. Het is de gameontwikkelaar die hem een klootzak maakt. Als je de hele dag besteedt aan elkaar vermoorden, hoe word je dan een aardig persoon? Alle consolegames gaan over elkaar doden, of samen iemand anders doden. Zie je het niet?’ Het zijn onze games die hun klootzakken maken", aldus Chen.

Chen ziet dit als reden voor zijn studio thatgamecompany om emotionele games te maken. "Als de gehele game-industrie focust op opwinding en adrenalinestoten, dan richt ik me op vrede en liefde. Dat is de manier waarop wij de perceptie van wat een game kan zijn en kan bereiken vergroten. Dat is de reden waarom ik games maak, dat is de reden dat ik op deze reis ben", aldus Chen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou