Nieuws

Journalist vermoedt dat Sony aan PlayStation 6 in plaats van PS5 Pro werkt

'Ik heb meer over een PlayStation 6 dan over een PS5 Pro gehoord'

Geschreven door Michel Musters op
Journalist Tom Henderson speculeert dat er misschien geen PlayStation 5 Pro op de planning staat. Daarbij heeft hij op dit moment meer gehoord over een mogelijke PlayStation 6 dan over een PS5 Pro.

Dat meldt hij op Twitter. "Ik denk niet dat er een pro- of slim-versie bestaat." Er gaan wel geruchten over een nieuw PS5-model - eentje met een afneembare, externe disk drive - maar volgens Henderson zou dit louter een nieuwe versie van de huidige PS5 zijn. 

"De normale PS5 zal eind dit jaar niet meer worden geproduceerd. De productie van het nieuwe model begint in april en wordt vanaf september verkocht." Henderson speculeert dat Sony de productie van de huidige PS5 nooit zou stilleggen als het om een Pro-editie ging.

Vervolgens speculeert hij: "Ik weet niet zeker of we ooit een Pro-versie kunnen verwachten. Naar mijn idee is nog niet het onderste uit de kan van de reguliere editie gehaald en dat zie ik tot eind dit jaar ook niet gebeuren. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik meer over een PlayStation 6 dan over een PS5 Pro heb gehoord."

Dit artikel delen:

Lees meer

Citybuilder Steamworld Build onthuld Life is Strange 2 verschijnt komende maand op Nintendo Switch
12

Reacties op: Journalist vermoedt dat Sony aan PlayStation 6 in plaats van PS5 Pro werkt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Ocima

    • 24 januari 2023 09:44
    Lijkt me sterk.. Ze gaan een PS5 Slim produceren die de huidige versie vervangt en daarbij komen ze ook met een PS5 Pro.

    Wat een aandachttrekkerij dit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 24 januari 2023 10:43
    @Ocima En die nieuwe 'PS5 Slim' is dus dat modelmet de losse drive.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 24 januari 2023 09:44
    Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen, en ik ben 1 van de eerste die dit durft te delen met het publiek, ik heb er lang over getwijfeld of ik dit uberhaupt wel openbaar moet maken, maar ik denk dat, nee ik weet wel zeker, dit als een lopend vuurtje verspreid gaat worden, in het diepste geheim, en het is geen clickbait, maar daar komt ie, zo meteen als ik uitgetypt ben, het ongelooflijke nieuws, dat, als ik mijn goudvis uitgelaten heb, en met jullie ga delen, dat sony, in het diepste geheim, ook over een playstation 7 gesproken heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ReRo

    • 24 januari 2023 10:00
    @ali3n8tor whaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 24 januari 2023 10:07
    @ali3n8tor Haha, dit dus! :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 24 januari 2023 10:15
    @ali3n8tor click, like & subscribe.. and don't forget to push the bell notification.. it will be much appreciated!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 24 januari 2023 10:18
    @ali3n8tor Met Half-Life 3 VR als launchtitle

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 24 januari 2023 12:20
    @ali3n8tor

    Hahahahah mooi omschreven hoe een geruchten machine begint.
    Ik heb weer even kunnen lachen.

    En niet vergeten je bericht een klein stukje te laten zien en de rest van je bericht achter een betaalmuur te zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 24 januari 2023 18:06
    @ali3n8tor
    Hahaha :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WinNow

    • 24 januari 2023 11:25
    Ben benieuwd wanneer we over gaan op de PS6.
    Eerst maar eens het onderste uit de kan halen met de PS5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 24 januari 2023 13:50
    Volgens mij zijn zowel Sony, Microsoft als Nintendo al na de launch van een console rustig bezig met de opvolge, dus dat is niet geheel nieuw. Of er een pro model gaat komen zal afhankelijk zijn van de ontwikkeling in hardware denk ik. De huidige hardware is bij lange na niet zo achterhaald dan die van vorige generatie bij de lancering.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Marlon.O

    • 25 januari 2023 07:03
    Uiteraard zijn ze bezig met een ps6 bezig.
    Dat wil niet zeggen dat ze hem al aan het bouwen zijn.
    Het zullen wel grove ontwerpen zijn.

    Een groot bedrijf als Sony zou echt niet op het eind van het Latijn van de 5 beginnen met de 6.

    Tot deze komt, zal er een slim versie en en pro versie komen.

    We gaan het meemaken.
    Nog 28bdagen eerst mijn psvr2 uitproberen…
    Tevens mijn eerste vr ervaring.