Nieuws
Sega

Journalist hint naar 'revolutionaire' aankondiging rondom Sega

Wordt het bedrijf opgekocht?

Geschreven door Michel Musters op
Japanse techjournalist Zenji Nishikawa claimt dat er een revolutionaire aankondiging rondom Japanse uitgever Sega op stapel staat.

Tijdens zijn meest recente livestream op YouTubemeldde Nishikawa dat hij een "gigantische scoop" heeft vergelijkbaar met het Wired-artikel waarin de PlayStation 5 verder uit de doeken werd gedaan. Zijn "revolutionaire" aankondiging gaat volgens hem "de game-industrie laten schudden". In het nieuwe nummer van Weekly Famitsu, dat op 4 juni uitkomt, moet de aankondiging te lezen zijn.

In zijn column laat Nishikawa weten verder niet te kunnen melden waar de scoop over gaat, maar even later verklapt hij per ongeluk dat de aankondiging met Sega te maken heeft. "Zei ik Sega? Dan is het Sega." Daarbij liet hij weten dat het niets met een mogelijke 'Dreamcast 2' te maken heeft.

Hoewel niet bekend is wat de aankondiging inhoudt, speculeren fans nu dat get bedrijf mogelijk opgekocht wordt door Microsoft of Sony. Dit is echter alleen nog maar speculatie. Sega maakte vroeger arcadekasten en consoles en was de grootste concurrent van Nintendo. Na de Dreamcast stopte het bedrijf met consoles uitbrengen en ging het spellen voor concurrerende systemen maken. Het bedrijf heeft franchises zoals Sonic, Yakuza, Total War en Shenmue in handen.

Dit artikel delen:

Lees meer

De Xbox Games with Gold van juni zijn bekend The Last of Us-franchise krijgt officiële podcast
10

Reacties op: Journalist hint naar 'revolutionaire' aankondiging rondom Sega

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 27 mei 2020 09:12
    Mij lijkt een samenwerking met Nintendo meer voor de hand liggen dan met Sony of MS.
    Lijkt me qua games ook beter te klikken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 27 mei 2020 09:33
    @HunterSeeker Gezien de Yakuza serie onlangs naar de Xbox / GamePass is gekomen, vermoed ik dat ze de laatste tijd meer contact hebben gehad met Microsoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ghost

    • 27 mei 2020 10:02
    Laten we hopen dat Ms Sega niet heeft overgenomen. Dan zou er weer een bedrijf naar de knoppen gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 27 mei 2020 15:05
    @Ghost ? Daar heeft Sega volgens mij zelf al lang geleden zelf voor gezorgd ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 27 mei 2020 10:29
    Net zo'n revolutionaire aankondiging als die over de PS5? Dan betreft het vast geen 'simpele overname' door bv. MS of Sony. (Btw. 'als' MS Sega overneemt hoop ik dat Sony Square overneemt)

    Een dergelijke kop creëert hoge verwachtingen, we gaan het zien als de nieuwe Famitsu.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 27 mei 2020 12:33
    Als het gaat om opschudden van de game industrie en opkopen dan kan het alleen Nintendo zijn toch.
    Ik bedoel tuurlijk lijkt Microsoft nu een logischere keuze omtrend Sega en wat games. Maar Microsoft die Sega koopt vind ik minder schokkend dan Nintendo om dat die destijds nu net die conculegas waren.
    Dus dat zou in die lijn van oude geschiedenis heel schokkend zijn omdat als die franchises ineens Nintendo ‘eigendom’ worden.

    Maar we zullen het gaan zien,

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 27 mei 2020 17:05
    @watashi wa maurice desu. Xbox kan nog wel een paar iconische mascottes gebruiken, wat dat betreft. Daar had Rare's IP portfolio er toch wat te weinig van denk ik.

    Ik ben benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 27 mei 2020 20:55
    @clandestine666

    Ik heb het ook niet over wat logisch en slim zakendoen is.
    Maar over wat wereldschokkend is. Voor mij niet wereldschokkend dat Xbox allerlei game bedrijven wil kopen. Dat hebben ze al gedaan bij bedrijven. Dus dat ze dat willen is niet bepaald wereldschokkend.

    Maar als de 2 oudsher rivalen samen gaan zou eerder schokkend zijn.
    Of dat ze besluiten een gezamenlijke naam te kiezen zoals Squaresoft en Enix destijds deden. Dat was destijds ook schokkend nieuws de 2 top rivalen op turn based rpg gebied die samen gingen

    Microsoft doet niks anders dan bedrijven willen kopen. Schokkend? Nee, want ik verwacht niks anders. Logisch? Ja dat dan wel aangezien ze echt wel wat kunnen gebruiken.

    Maar als het echt de wereld op zijn grondvesten gast schudden lijkt me Microsoft niet zo logisch aangezien die op elk groot bedrijf al bieden. Misschien zelfs al op Nintendo.

    Maar als Sega samen met Nintendo zou gaan vind ik schokkender omdat die voorheen nooit samen hadden kunnen gaan.


    Maar misschien denken we fout maar komt Sega opnieuw met een console.
    zou wel een heel apart nieuwtje zijn maar ja wie weet.
    Dat zou de wereld wel kunnen schokken zeker als ze echt een top product gaan uitbrengen. Want dan komt er een nieuwe player in de top console markt.
    Of een game gear 2 om met switch de concurrentie aan te gaan.
    Ik geloof dit zelf niet omdat hij dat ook al meldt. maar ik ben dingen aan het noemen die ik schokkender vind dan een Microsoft die weer een studio overneemt (en verknald waarschijnlijk)


    Maar we gaan het zeker zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 27 mei 2020 21:58
    @watashi wa maurice desu. Inderdaad. Ik kan eigenlijk ook niet bedenken wat er nou 'schokkend' zou kunnen wezen buiten nieuwe Sega hardware. Maar goed, 'hype' opbouwen heet dat. Dat lukt iig best aardig!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 27 mei 2020 23:13
    "Sega maakte vroeger arcadekasten"

    Nee hoor, dat doen ze nog steeds…

    overigens als Sega overgenomen wordt dan verwacht ik eerder dat het door Microsoft is, die hebben namelijk aangekondigd dat ze bezig waren met opkopen van gamestudio's.