Nieuws
Sigil

John Romero werkt aan spiritueel vervolg op Doom genaamd Sigil

Komt volgend jaar gratis uit

Geschreven door Michel Musters op
Doom-designer John Romero werkt aan een spiritueel vervolg op de klassieke shooter genaamd Sigil.

Romero kondigde de game gisteren, op het vijfentwintigste jubileum van Doom, aan en noemde het "een officieel, spiritueel vervolg op de vierde aflevering van The Ultimate Doom." Romero kan geen echte Doom-game meer maken omdat de rechten van de franchise in handen zijn van id Software en Romero daar niet werkt.

Sigil lijkt erg op de klassieke Doom-games en bevat negen singleplayerlevels en negen deathmatch-levels. Het spel komt midden februari 2019 gratis uit, al hebben mensen wel de originele Doom nodig om hem te kunnen spelen.

Er komen tevens twee fysieke collector's editions van de game uit. De eerste kost 39,99 dollar en komt in een grote doos, waarin de game op een 16 GB USB-drive in de vorm van een floppy staat. De tweede collector's edition kost 166 dollar en bevat extra's zoals geprint artwork, een munt en een beeld of Romero's eigen hoofd op een speer. beide versies bevatten de soundtrack van Brian Patrick 'Buckethead' Carroll. Deze speciale edities kunnen vanaf nu en 24 december worden gereserveerd.

Sigil

Dit artikel delen:

Lees meer

Filmversie van Sonic kort te zien in teaserfoto Nieuwe gameplay Beyond Good & Evil 2 toont augments en co-op
12

Reacties op: John Romero werkt aan spiritueel vervolg op Doom genaamd Sigil

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • El Ninjo

    • 11 december 2018 09:19
    Meer D00M is altijd goed, dus met de komst van Sigil en Eternal worden we op onze wenken bediend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 11 december 2018 17:00
    @El Ninjo Doom indd altijd goed, levels zullen best wel leuk zijn alleen denk ik niet dat dit op kan tegen de gratis mod "Brutal Doom".

    Brutal Doom!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 11 december 2018 10:29
    Ik ga toch geen 40 euro, of zelfs nog meer betalen voor een addon voor een 25 jaar oude game, waarvoor echt duizenden soortgelijke projecten gratis van internet te plukken zijn? En dan heb ik er doom ook nog bij nodig! Goed, die heb ik wel, maar toch. Dit is nou typisch de grootheids waanzin van John Romero. Zijn naam is eraan verbonden en dus verwacht ie dat mensen t wel kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 11 december 2018 10:40
    @darkmanwls De addon is gratis. Het zijn de collector's editions waar je voor moet betalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 11 december 2018 11:08
    @Arisu Ja dat snap ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 15 december 2018 22:28
    @darkmanwls
    Nm. Spuit 11

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 11 december 2018 12:03
    Was het niet handiger geweest om er gewoon een zelfstandige game van te maken? Volgens mij hebben alleen fanatieke modders en retrogamers nog de originele Doom en voor hen zijn er wel grotere en uitgebreidere mods te vinden dan deze.

    Ook die collector's editions lijken me érg duur. Kun je net zo goed gewoon Doom 2016 voor halen. Daar zal Sigil vast niet aan kunnen tippen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 11 december 2018 13:21
    @Robert-Frans Dat is dus precies het punt wat ik probeerde te maken, jij zegt t iets beter :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 11 december 2018 16:32
    @Robert-Frans Kan volgens mij niet omdat Doom nu officieel van Bethesda is. Sigil daarentegen is eigenlijk gewoon een mod/map pack, net als elke andere WAD die voor Doom is gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 13 december 2018 18:41
    @DevTrunks Maar als je de assets gewoon wijzigt, dus originele mobs, wapens en textures maakt, dan moet dat toch geen bezwaar zijn? Ik bedoel, met zulke lage resoluties moet het ontwerpen toch ook geen onoverkomelijk probleem zijn, of wel?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roolio

    • 11 december 2018 14:36
    Het zijn gratis levels voor een game die binnenkort 25 jaar oud is. Hartstikke leuk van Romero. Zeker omdat hij er geen cent aan verdient (hij is geen eigenaar van de game).
    Je mag geld betalen voor extra's zoals een soundtrack maar dat is optioneel.

    Romero mag vroeger een beetje doorgeslagen zijn (dat doet zo'n enorm succes wel eens met mensen) maar dat is al ver in het verleden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AlexKidd

    • 11 december 2018 18:14
    Erg netjes dat er nog steeds support is voor zulke oude games!